خبرگزاری کار ایران

یک نماینده اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس با اصل قراردادهای جدید نفتی مخالفتی ندارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر 15 بند طرح شده از سوی دفتر مقام معظم رهبری حل شود، مشکلی وجود ندارد.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره دلیل انتقاد برخی نمایندگان مجلس از قراردادهای جدید نفتی گفت:  اصل این که باید در میادین نفتی مشارکت و سرمایه گذاری شده و از منابع خارجی استفاده شود، حرفی نیست و کار پسندیده‌ای هم است اما مهم روش آن است.

وی افزود: اگر انتقادی هست و بحثی در مجلس شده، روی روش‌های آن است. اما در اصل اینکه باید در حوزه نفت سرمایه گذاری خارجی صورت گیرد، کسی مخالفتی ندارد.

 فولادگر تصریح کرد: ما استفاده از منابع خارجی را جزء سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌دانیم، اما نکته روی نحوه استفاده از منابع و نوع قراردادهای مربوط به آنها و اینکه تکلیف شرکت‌های داخلی چه می‌شود، حاکمیت ایران بر میدان نفتی و سهم طرف ایرانی چگونه دیده شده است، بحث انتقال تکنولوژی چگونه در نظر گرفته شده، آیا با این قراردادها پروژه‌های مربوط به دریا، خشکی و حوزه‌های مشترک انجام می‌شود یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: هیات تطبیق مصوبات مجلس در بعد عدم مغایرت با قوانین نظرش را اعلام کرد، یعنی برای سومین بار و با اصلاحات آخری که دولت انجام داد، مجلس نیز نظرش را اعلام کرده است.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: غیر از آنچه در هیات تطبیق قوانین تایید شد مباحث دیگر مربوط به نحوه قراردادها و نحوه تامین منافع ملی بوده که در مجلس و سران قوا بحث بوده و اگر 15 بندی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری مطرح شد، حل شود، مشکلی وجود ندارد.

کد خبر : ۴۱۴۸۸۶