خبرگزاری کار ایران

زنگنه پس از دیدار با نخست‌وزیر الجزایر:

ایران به تلاش برای ثبات بازار نفت به نفع همه تولیدکنندگان ادامه می‌دهد

وزیر نفت گفت: ایران برای ثبات بازار نفت همیشه تلاش کرده است و همچنان این روند را به نفع همه کشورهای تولیدکننده نفت ادامه می دهد.

وزیر نفت گفت: ایران برای ثبات بازار نفت همیشه تلاش کرده است و همچنان این روند را به نفع همه کشورهای تولیدکننده نفت ادامه می دهد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، ٦ مهرماه) پس از دیدار با عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر، بازار نفت را یکی از محورهای گفت‌وگو عنوان کرد و افزود: ایران و الجزایر در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) رابطه درازمدت و دیدگاه مشترک دارند.

وی با بیان این که همچنین در این دیدار نکاتی درباره وضع ایران بعد از رفع تحریم‌ها مطرح شد، تصریح کرد: ما همیشه  برای ثبات بازار نفت حداکثر تلاشمان را کردیم و همچنان هم به نفع همه کشورهای تولیدکننده ادامه خواهیم داد.

زنگنه، مذاکره درباره روابط ٢ جانبه را از دیگر محورهای دیدار با نخست وزیر الجزایر عنوان و تصریح کرد: هنوز برای توسعه روابط ایران و الجزایر مشکلاتی وجود دارد.

به گفته وزیر نفت، قرار شد در این زمینه امروز جلسه ای با حضور سفیر ایران در الجزایر و رئیس کل بانک مرکزی این کشور برای حل مشکل تهران و الجزیره برگزار شود.

پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی امروز در الجزایر آغاز بکار کرد، قرار است در حاشیه این نشست، وزیران عضو اوپک روز چهارشنبه (هفتم مهرماه) راه‌های تثبیت تولید و افزایش قیمت نفت را بررسی کنند.

کد خبر : ۴۱۴۶۶۶