خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایران در جذب سرمایه‌گذاری‌های تاسیسات زیربنایی دریایی رتبه هفتاد و پنجم را دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی با سه هدف جذب بار، ورود تکنولوژی‌های جدید و مشارکت با شرکت‌های داخلی انجام می‌شود گفت: در بخش سرمایه گذاری در تاسیسات زیربنایی دریایی رتبه هفتاد و پنجم را در دنیا داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد سعیدنژاد در بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی با بیان اینکه موضوع دریا در کشور مفقول مانده است گفت: برخی از مسئولان از اقدامات و سیاست‌های این حوزه در شرایط رقابتی در منطقه مفقول مانده‌اند.

وی با بیان اینکه در این صورت از رقابت جهانی در حوزه دریایی عقب می‌مانیم ادامه داد: این در حالی است که کشورهایی که دارای سواحل هستند اقتصاد مناسب‌تری دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز سهم دریاهای ما در تولید ناخالص داخلی در کشور 2.5 تا 4.6 درصد است و نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این حوزه هستیم.

سعیدنژاد با تاکید براینکه ایران از امتیازهای بالایی از لحاظ وسعت پس‌کرانه ها برخوردار است گفت: این موقعیت همواره مورد توجه خطوط کشتیرانی و پورت اپراتورها بزرگ دنیا قرار می‌گیرد و پس از برجام هم ‌تقاضاهای زیادی از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا به ما ارائه شد.

وی با بیان اینکه از نظر میزان سرمایه‌گذاری در بخش تاسیسات زیربنایی دریایی رتبه هفتاد و پنجم دنیا را در اختیار داریم ادامه داد: در حالی ما در این رتبه قرار گرفته‌ایم که یکی از کشورهای همسایه ما جایگاه تک‌رقمی را دارد.

سعیدنژاد با تاکید براینکه اگر تنها متکی به توانایی‌های دولتی باشیم تغییر جدی در این حوزه نخواهیم دید گفت: باید امکان سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری در طول سه سال اخیر گفت: توانسته‌ایم شش هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران را جذب کنیم و  واگذاری تاسیسات دولتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

سعیدنژاد تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی را با سه هدف عمده انتقال تکنولوژی، مشارکت با شرکت‌های داخلی و جذب بار در بنادر ایران را دنبال می‌کنیم.

کد خبر : ۴۱۴۴۹۲