خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

پس از برجام امکان اخذ غرامت برای کشتی‌های ایرانی فراهم شد/ احیای خطوط کشتیرانی در تمام نقاط دنیا

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 95 درصد از مشکلات ناشی از تحریم‌ها در حوزه کشتیرانی رفع شده است گفت: امکان پوشش‌های بیمه‌ای پس از برجام فراهم شده است و تا سقف 580 میلیون دلار و 70 میلیون یورو برای خسارات می‌توانیم غرامت بگیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد سعیدی در بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی با اشاره به دستاوردهای برجام اظهار داشت‌: برای اولین بار توانستیم با پنج قدرت جهانی در موضوع استراتژیک بین‌المللی به تفاهم برسیم.

وی با بیان اینکه از دستاوردهای برجام در حوزه صنعت دریایی مشارکت با شرکت‌های معتبر خطوط کشتیرانی دنیا، مشارکت با شرکت‌های اپراتوری ترمینال‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت کشتی‌سازی داخلی در توسعه ناوگان است، گفت: در حوزه آموزش نیروی انسانی متخصص و بازسازی ناوگان ملی در رتبه‌بندی بین‌المللی در رتبه بیستم دنیا قرار داریم.

سعیدی با تاکید بر لغو تحریم‌ها در حوزه کشتیرانی گفت: از جمله محدودیت‌هایی که پس از برجام در این حوزه برداشته شده محدودیت‌های بیمه‌ای و امتناع موسسات رده‌بندی بود.

وی با اشاره به رفع تحریم‌های بیمه‌ای و امکان اخذ غرامت گفت: پوشش گروه کلوپ بین‌المللی در بیمه‌های حمایت و غرامت تا سقف 580 میلیون دلار و مبالغ بالاتر از آن تا 70 میلیون یورو در هر حادثه و پوشش خسارات ناشی از آلودگی نفتی در شرایط پس از برجام انجام شد و تمام این محدودیت‌ها برداشته شد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه 95 درصد از مسائل بین‌المللی در حوزه کشتیرانی جمهوری اسلامی ناشی از تحریم‌ها رفع شده است گفت: در حال حاضر خوشبختانه در این حوزه در سطح بین‌المللی هیچ محدودیتی وجود ندارد و آن چند درصد باقی مانده به زودی با انجام مذاکرات بین‌المللی رفع می‌شود.

سعیدی با اشاره به گسترش فعالیت خطوط کشتیرانی ایرانی در بنادر جهان گفت: پس از برجام نمایندگی ما در بسیاری از بنادر دنیا احیا شد و شرکت‌های مشترک با اروپایی‌ها در هامبورگ، ایتالیا، سنگاپور و چین راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه امروز شرکت‌های بین‌المللی کشتیرانی ایران در سطح جهانی بدون توجه به مسیرهای مبدا و مقصد فعال هستند گفت: لاینرهای ایرانی امروز با بزرگترین خطوط کشتیرانی در دنیا سرویس‌های مشترک ارائه می‌دهند.

وی افزود: به تازگی با بزرگ‌ترین خط کشتیرانی ترکیه شرکت مشترکی برای پوشش منطقه مدیترانه تشکیل داده‌ایم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در جنوب اروپا هم فعالیت‌های عمده‌ای را آغاز کرده‌ایم گفت: کل بنادر اسپانیا شامل پوشش‌های کشتیرانی ایران می‌شود و در آمریکای جنوبی هم خط قبلی را احیا کرده‌ایم.

سعیدی با بیان اینکه خط خلیج‌فارس به کلمبو ایجاد شده است ادامه داد: خط شیلی و اکوادور هم به زودی راه‌اندازی می‌شود تا شیلی را به بنادر چین متصل کنیم.

وی درباره افزایش ظرفیت بانکرینگ در بنادر ایران گفت: اخیراً با منطقه آزاد قشم همکاری‌هایی را برای افزایش ظرفیت بانکرینگ انجام داده‌ایم به طوری که ظرفیت صدهزار تنی به 500 هزار تن افزایش می‌یابد. بدین منظور که ناوگان خارجی به جای تامین سوخت در فجیره به بنادر ایران بیایند.

کد خبر : ۴۱۴۴۷۲