خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای تهران اعلام کرد:

برداشت غیرمجاز 70 میلیون مترمکعب آب از سوی شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای تهران، گفت: از 200 میلیون مترمکعب آبی که شهرداری تهران برداشت می‌کند 70 میلیون متر مکعب آن غیرمجاز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خسرو ارتقاعی، مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای تهران در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه صنعت آب و آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران گفت: ما در تهران تعهد داریم که تا پایان سال جاری سه هزار حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کنیم که ازاین تعداد تاکنون (شش ماهه اول سال) هزار حلقه چاه مسدود شده است.

وی درباره کندی حرکت جهت مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز تهران اظهار داشت: هنوز اعتبارات لازم جهت انجام این طرح تخصیص نیافته و ما تاکنون نیز بر اساس بضاعت سازمان و درآمد خودمان اقدام به انسداد این هزار حلقه چاه کرده‌ایم.

ارتقاعی خاطرنشان کرد: اگر با شتاب حرکت کنیم می‌توانیم از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بکاهیم. امسال باید 15 میلیارد تومان جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تخصیص پیدا می‌کرد که هنوز این رقم در اختیار ما قرار نگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه پروژه‌های ساماندهی آب‌های جنوب تهران ازجمله برنامه‌هایی است که قرار است با حضور بخش خصوصی اجرا شود، تصریح کرد: 800 میلیارد تومان پروژه با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی به شکل BOT در حال مذاکره است که نمونه آن فاز 2 تصفیه‌خانه شماره 6 است.

وی همچنین اظهار داشت: 2 هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از فرار آب سد لار با کمک بخش خصوصی در حال انجام است و سرمایه‌گذاران خارجی نیز به صورت فاینانس تامین مالی می‌شوند. سرمایه‌گذاران داخلی هم با تضمین خرید آب فعالیت خود را اجرایی می‌کنند.

ارتقاعی با اشاره به تفاهم‌نامه با شهرداری لواسان جهت ساماندهی اراضی جاجرود تصریح کرد: تاکنون این تفاهم‌نامه معلق مانده به همین دلیل جلساتی با استاندار داشتیم و به دنبال این هستیم که کنار رودخانه فضای سبز ایجاد کنیم تا بتوانیم از تصرف‌های غیرمجاز جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای تهران همچنین به برداشت 70 میلیون مترمکعبی غیرمجاز آب از سوی شهرداری تهران اشاره و اظهار داشت: شهرداری تهران 200 میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی برداشت می‌کند که 130 میلیون مترمکعب آب مجاز و 70 میلیون مترمکعب از این برداشت غیرمجاز است که ما در نظر داریم این میزان برداشت را با پساب جابجا کنیم.

کد خبر : ۴۱۳۷۸۰