خبرگزاری کار ایران

در دومین نمایشگاه ایران پروژه در باکو مطرح شد؛

رشد 70 درصدی روابط تجاری ایران و آذربایجان در 7 ماهه سال میلادی

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در آیین افتتاح دومین نمایشگاه ایران پروژه در باکو که از امروز دوشنبه دایر شده است، گفت: برگزاری این نمایشگاه نماد اراده دولت‌ ایران و آذربایجان برای توسعه روابط دوجانبه دربخش‌های مختلف از جمله اقتصادی است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محسن پاک آیین در این مراسم گفت: دولت یازدهم منافع بخش خصوصی را منافع خود تلقی می‌کند و تقویت جایگاه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی می‌داند.

وی افزود: تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور باعث تقویت روابط سیاسی تهران و باکو می‌شود.

سفیر ایران در آذربایجان با بیان اینکه در دومین نمایشگاه ایران پروژه آذربایجان شاهد حضور شرکت‌های فعال در بخش‌های ساختمانی، کشاورزی، راه‌سازی و نفت‌وگاز هستیم، اظهار داشت: امیدواریم مذاکراتی که در جریان این نمایشگاه صورت می‌گیرد به انعقاد قراردادهای تجاری و تقویت همکاری‌های دو کشور منجر شود.

همچنین جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران پروژه باکو گفت: در 7 ماهه سال‌جاری میلادی روابط تجاری ایران و آذربایجان رشد 70 درصدی را تجربه کرده است.

وی در ادامه با بیان آماری از تجارت ایران در سالجاری گفت: در 5 ماهه نخست امسال صادرت غیرنفتی ایران به 19.3میلیارد دلار رسید که 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: در سال 1395 برای اولین بار صادرات غیرنفتی ایران مثبت شده است و ما از بخش خصوصی و شرکت کنندگان در این نمایشگاه می‌خواهیم که سطح روابط اقتصادی ایران و آذربایجان را بیش از این افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال اضافه کرد: در سایه روابط سیاسی دو کشور در 7 ماه گذشته 18 سند همکاری در بخش‌های مختلف میان ایران و آذربایجان امضاء شد که امیدبخش همکاری‌های بیشتر دو کشور است.

به گزارش ایلنااز روابط عمومی سازمان توسعه تجارت دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو با حضور 54 شرکت فعال در فضایی حدود دوهزار مترمربع امروز دوشنبه 29 شهریورماه سال 1395 در باکو اکسپو سنتر آغاز به کار کرد.

 

کد خبر : ۴۱۲۲۴۲