خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن شیرینی و شکلات بیان کرد:

حضور 83 شرکت خارجی در نمایشگاه شیرینی و شکلات/ 800 هزار تن ظرفیت خالی؛ به دلیل مشکل قاچاق و نقدینگی

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۷۲۹

مغازه‌ای گفت: ظرفیت اسمی تولید ما 2 میلیون و 400 هزار تن است اما به دلیل مشکلات تامین مواد اولیه، قاچاق و نقدینگی نزدیک به 800 هزار تن این ظرفیت خالی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرینی ، شکلات و بیسکویت آخرین برنامه‌های این انجمن در رابطه با پانزدهمین نمایشگاه این صنعت بیان شد.

مغازه‌ای اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه شکلات و شیرینی از 26 شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در مساحتی بالغ بر 40 هزار مترمربع با حضور 390 شرکت برگزار می شود که از این تعداد  83 شرکت  از کشورهای اروپایی و آسیایی هستند.

وی با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه گفت: ما سعی داریم در این رویداد آخرین تکنولوژی‌ و نوآوری‌ها در این صنعت و آخرین فنآوری بسته‌بندی را به همکاران و مصرف‌کنندگان نشان دهیم.

مغازه‌ای ادامه داد: در چند سال اخیر توانسته‌ایم به لحاظ صادرات با رشد خیره‌کننده‌ای مواجه شویم به طوری که در 10 سال اخیر از رقم 40 میلبیون دلار به 500 میلیون دلار رسیده‌ایم اما هنوز مهم‌ترین مشکل ما قاچاق است. 

وی افزود: در حالی که ما سالانه یک میلیون و 600 هزار تن تولید داریم اما باز هم شاهد قاچاق بی‌رویه شکلات هستیم این در حالی است که کیفیت کالاهای تولیدی ما به حدی است که آمریکا، روسیه و ژاپن جزو مشتری‌های ما هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: ظرفیت اسمی تولید ما 2 میلیون و 400 هزار تن است اما به دلیل مشکلات زیادی از جمله تامین مواد اولیه ؛ قاچاق و نقدینگی نزدیک به 800 هزار تن این ظرفیت خالی مانده است این در حالی است که مصرف سرانه ما به ازای هر نفر سالی 2 کیلوگرم شکلات است در حالی که اروپایی‌ها 11 کیلو مصرف دارند.

مغازه‌ای تصریح کرد:این صنعت سبب شده 65 هزار نفر مشغول به کار شوند و دولت می‌تواند حداقل با جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ما کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز