خبرگزاری کار ایران

کرباسیان:

رهگیری آسان قاچاقچیان و متخلفان با سامانه جامع گمرکی

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۵۳۵

رئیس کل گمرک ایران از ایجاد بزرگترین بانک اطلاعات برای مبارزه با فساد ،شفافیت و دسترسی مردم و نهادهای نظارتی خبر داد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان در بازدید از سامانه جامع گمرکی در تشریح اقدامات و برنامه های گمرک برای مبارزه با فساد گفت: می‌توانیم در کمتر از یک دقیقه کالای قاچاق را از غیر قاچاق شناسایی کنیم.

وی افزود: با الکترونیکی کردن رویه های گمرکی جعل فیش های بانکی در گمرک به صفر رسید.

وی به کشفیات کالای قاچاق به کمک سامانه جامع گمرکی اشاره کرد و گفت: تمامی کشفیات قاچاق کانتینری در هفته‌های اخیر به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت گرفته و با استفاده از این سامانه شناسایی کالای قاچاق از غیرقاچاق در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه امکان‌پذیر شده است.

کرباسیان در ادامه با بیان اینکه در گذشته صدور پروانه‌های کاغذی موجب فساد شده بود و برخی با تأسیس دفاتری در بندرعباس پروانه‌های کاغذی گمرک را جعل می‌کردند ، اظهار داشت: الکترونیکی شدن فرایند گمرکی علاوه بر پیشگیری از جعل اسناد و تقلب تجاری، شرایطی فراهم آورده است که رهگیری تخلفات احتمالی به آسانی امکان‌پذیر شود در حالی که در سیستم سنتی این موضوع امکان‌پذیر نبود و بسیاری از پرونده‌های متخلفان به سرانجام نمی‌رسید.

کرباسیان تصریح کرد: با توجه به ثبت هوشمند اطلاعات اظهاری صاحبان کالا و دریافت اسناد به روش الکترونیکی و حتی ثبت نظر ارزیاب و کارشناس به‌صورت سیستمی هر گونه تخلف احتمالی از سوی صاحبان کالا و حتی کارکنان قابل شناسایی است در حالی که پیش از این این موضوع امکان‌پذیر نبود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی یک فناوری بومی است، چگونگی راه‌اندازی این سامانه را به کمک دانش‌پژوهان دانشگاه تهران تشریح و خاطرنشان کرد: در حال ارتقای سطح عملکرد سامانه جامع گمرکی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز