خبرگزاری کار ایران

قرارداهای بیمه عمر بومی‌سازی می‌شود

پژوهشکده بیمه با تدوین جدول زندگی مردان و زنان به تفکیک نقاط شهری و روستایی، زمینه را برای بومی سازی محاسبات انواع قراردادهای بیمه عمر فراهم کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، تدوین جداول زندگی به کمک آمار مربوط به مرگ و میر کشور توسط این پژوهشکده، خلاء مربوط به فقدان بهره برداری از آمار مرگ و میر کشور در محاسبات بیمه های عمر را پوشش داده است.

«لیلی نیاکان» مدیر گروه پژوهشی بیمه های اشخاص پژوهشکده بیمه در این باره گفت: این جداول زندگی براساس اطلاعات جمعیت کشور تهیه شده و تنها جدول عمر بیمه شدگان نیست.

وی افزود: تاکنون در صنعت بیمه برای محاسبات انواع بیمه های عمر از جدول عمر فرانسه (TD88-90) استفاده می شد که بسیار قدیمی است و به لحاظ شرایط جمعیتی نیز با ایران تفاوت دارد.

نیاکان ادامه داد: این پژوهش در کنار تدوین جدول عمر بومی کشور و بهره برداری از آن باهدف محاسبات مربوط به بیمه‎نامه‎های عمر، درصدد یافتن این پرسش بود که آیا الگوی مرگ ومیر ایران متفاوت از دیگر کشورهاست و در این صورت تغییرات آن چه تاثیری بر محاسبات بیمه دارد.

** صورت های مالی بیمه ایران تصویب شد

صورت های مالی شرکت سهامی بیمه ایران در سال گذشته در مجمع عمومی عادی سالیانه آن به تصویب رسید.

جلسه مجمع عمومی این شرکت دولتی به ریاست حسین قضاوی معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی و نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس این شرکت برگزار شد.

در این جلسه صورت های مالی سال گذشته بیمه ایران بررسی و پس از توضیحات لازم تصویب شد.

محسن پورکیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در گزارش خود به مجمع، هدف راهبردی این شرکت در سال های آتی را ارتقای شفافیت، بهبود خدمات ارایه شده، معرفی محصولات و ابزارهای جدید و حرکت به سمت حوزه هایی برشمرد که سایر شرکت های بیمه به دلیل اندازه کوچکتر نمی توانند در آن حوزه ها وارد شوند.

در ادامه، اعضای مجمع نیز نقطه نظرات خود را درخصوص عملکرد شرکت درسال گذشته مطرح و پس از بررسی و تبادل نظر در مسایل فنی و حسابرسی، ضمن تشکر از شفافیت گزارش های ارایه شده، صورت های مالی سال 94 را تصویب کردند.

 

کد خبر : ۴۰۸۹۹۰