خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی :

پس از برجام به صحنه اقتصاد بین‌المللی بازگشتیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از برجام به صحنه اقتصاد بین‌المللی بازگشتیم گفت: در پی این هستیم که سهم ملت ایران را از اقتصاد جهانی افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در مراسم سرمایه‌گذاری افتتاح کترینگ قطار با سرمایه‌گذاری اتریشی‌ها با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت خدمات حوزه راه‌آهن است ، اظهار داشت: پیگیر آن هستیم که حوزه حمل و نقل ریلی جایگاه خود را در بخش بار و مسافر افزایش دهد که لازمه این کار نه فقط ارتقای زیرساخت‌ها بلکه ارائه خدمات با کیفیت خوب است.

وی افزود: در حوزه بار خدمات ریلی باید در حوزه سرعت و افزایش رقابت بهبود پیدا کند و در حوزه مسافر هم باید رفاه مسافران و نظم در سفر را مورد توجه قرار دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اینکه چهره حمل و نقل ریلی مسافری تغییر کند ، به این معناست که مردم بتوانند به ریل و حمل و نقل ریلی در سطح حمل و نقل با هواپیما و حمل و نقل هوایی اعتماد کنند و از آن لذت ببرند.

آخوندی با بیان اینکه با افتتاح این کترینگ نه فقط یک بنگاه اقتصادی افتتاح شده بلکه آغازی است برای ارتقای سطح خدمات رسانی گفت: مسافران ایرانی باید از خدمات در سطح بین‌المللی بهره‌مند شوند و این آغازی است برای تحقق اهداف مان.

آخوندی با اشاره به سرمایه‌گذاری اتریشی – ایرانی برای ایجاد این کترینگ گفت: با ورود سرمایه‌گذاران خارجی قدرت رقابت در حوزه حمل و نقل ریلی افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف ما این است که رقابت بین هواپیما و ریل ایجاد شود ، گفت: نتیجه رقابت بین انواع حمل و نقل‌ها ، آسایش بیشتر مسافران است.

وی با بیان اینکه پس از برجام شاهد آغاز سرمایه‌گذاری‌های مختلف و متعدد در حوزه حمل و نقل بودیم، گفت: این اعتماد و سرمایه اجتماعی در ایران باید فراهم شود تا سرمایه‌گذاران خارجی سرمایه خود را وارد چرخه درازمدت اقتصادی ایران بکند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران اتریشی و ایرانی برای راه‌اندازی این کترینگ 12 هزار میلیون یورو سرمایه وارد حوزه ریل کرده‌اند، گفت: این سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال افتتاح شعب دیگری در ایران هستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:  اقتصاد و توسعه اقتصاد منوط به اقدامات کوچک و بزرگ اما متکثر است و پس از برجام فضایی ایجاد شود که ایران به صحنه بین‌المللی باز گردد.

آخوندی ادامه داد: در پی این هستیم که ملت ایران سهم خود را در اقتصاد جهانی افزایش دهد.

 

کد خبر : ۴۰۰۴۸۹