خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پتروشیمی بین الملل خبر داد:

استقبال اروپایی‌ها از سرمایه گذاری در طرحهای هلدینگ خلیج فارس

مدیرعامل شرکت بین الملل پتروشیمی از استقبال شرکتهای اروپایی برای سرمایه گذاری در طرحهای پالایشگاه بیدبلند ٢، هرمز، هنگام، ان جی ال ٣٢٠٠، آپادانا، طرحهای توسعه بندرامام و اروند خبر داد.

به گزارش ایلنا، عیسی مشایخی با اشاره به این که این شرکت موضوع تأمین منابع مالی از بازارهای بین المللی و جذب سرمایه گذاری را در دستور کار دارد، به تاثیر مثبت برجام بر جذب سرمایه گذاری و به جریان افتادن مذاکرات مختلف با شرکتهای بین المللی اشاره کرد و گفت: پیش از برجام حتی تمایل به حضور نیز وجود نداشت.

وی از موارد مثبت برجام به آغاز مذاکرات با شرکتهای خارجی و تسهیل در مراودات و پیش بینی برای «بازشروع» برنامه های تجاری اشاره کرد و افزود: مذاکراتی با شرکتهای مختلف خارجی در جریان است که منتظر هستیم منجر به امضای موافقتنامه و قراردادهای مربوطه شود.

مدیرعامل شرکت بین الملل پتروشیمی تصریح کرد: در این راستا مذاکرات گسترده ای با شرکتهای مختلف اعم از اروپایی و آسیایی از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، کره جنوبی، چین و هند و ... صورت گرفته است که پیشنهاد مشارکت در طرحهای هلدینگ خلیج فارس و تأمین منابع مالی طرحها را پس از رفع موانع پیشنهاد کرده اند.

وی گفت: استقبال شرکتهای اروپایی و آسیایی برای مشارکت و تامین منابع مالی طرحهای هلدینگ خلیج فارس از جمله پالایشگاه بیدبلند ٢، هرمز، هنگام، ان جی ال ٣٢٠٠، آپادانا، طرحهای توسعه بندرامام و اروند اعلام شده است و مذاکرات با آنها تداوم دارد.

 

کد خبر : ۴۰۰۲۱۱