خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر رئیس جمهوری

231 طرح عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد بهره برداری می شود

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: 231 طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با سفر رئیس جمهوری و اعضای دولت تدبیر و امید به این استان فردا (یکشنبه) به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،  حسن روحانی و اعضای هیات دولت روز یکشنبه 24 مرداد در سی امین سفر استانی خود به کهگیلویه وبویراحمد سفر می کنند.

پژمان نیک اقبالی روز شنبه اظهار داشت: افزون بر هفت هزار و 560 میلیارد ریال مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرح هاست.

وی گفت: حدود 2 هزارو 80 میلیارد ریال از این میزان در بخش دولتی و پنج هزار و 480میلیارد ریال نیز در بخش خصوصی برای این طرحها هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: 6 طرح مهم نیز فردا به نمایندگی از سایر طرح های عمرانی قابل افتتاح توسط رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

اقبالی برخی از طرح های مهم آماده بهره برداری در سفر هیات دولت به این استان را شامل کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت روزانه افزون بر سه هزار و 300 تن، کارخانه آجر دهدشت، بهسازی روستاها، طرح های گازرسانی به روستاها، طرحهای گردشگری و چهار خطه شدن راه های ارتباطی ذکر کرد.

وی با اشاره به کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید به استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکهزارو 115 طرح عمرانی و اقتصادی در دولت یازدهم در این استان به بهره برداری رسیده است.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح افتتاحی در کهگیلویه و بویراحمد را با وجود محدودیت منابع مالی در کشور افزون بر 110 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: حدود سه هزار و 840 میلیارد ریال از این میزان اعتبار هزینه شده مربوط به طرح های افتتاحی اقتصادی بوده است.

اقبالی طرح های افتتاحی و کلنگ زنی اعم از اقتصادی و عمرانی از دهه فجر سال 92 تا پایان سال 94 در این استان را یکهزار و 304 مورد دانست و بیان کرد: کمتر از 10 درصد از این تعداد معادل 189 طرح کلنگ زنی بوده است.

وی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با آغاز به کار دولت یازدهم میراث دار بیش از یکهزار و 800 طرح عمرانی نیمه تمام و راکد از دولت گذشته بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی ساعت 9:30 دقیقه 24 مرداد در ورزشگاه تختی یاسوج در جمع مردم این شهر سخنرانی می کند.

دیدار با علما، نخبگان و ایثارگران، شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی به صورت ویدئو کنفرانس و شرکت در نشست خبری از دیگر برنامه های مهم سفر 2 روزه رئیس جمهوری و دولتمردان به کهگیلویه و بویراحمد است.

استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی بیش از 700 هزار نفر حدود یک درصد جمعیت کشور را دارد.

این استان دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.

 

کد خبر : ۴۰۰۰۵۹