خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان سرمایه گذاری در گفت‌وگو با ایلنا:

سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج کشور هم سرمایه‌گذاری خارجی محسوب می‌شود

جمال حسینی گفت: یکی از امتیازهای قانون حمایت از سرمایه‌گذاری این است که هیچ تبعیضی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی قائل نشده است.

قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعریف سرمایه گذار خارجی از نظر این سازمان گفت: منظور ما از سرمایه‌گذار خارجی پولی است که منبع خارجی داشته باشد و این پول حتما به داخل کشور انتقال پیدا کند.

جمال حسینی ادامه داد: این پول حتما نباید متعلق به اتباع خارجی باشد بلکه می‌تواند از طرف ایرانیانی که خارج از کشور هستند یا پول آنها اکنون در سایر کشورها قرار دارد، به کشور وارد شود و از نظر ما این سرمایه گذاری، خارجی محسوب می شود.

وی ادامه داد: البته برای ما صرفا پول مهم نیست بلکه تکنولوژی، سخت افزار و تجهیزات فنی نیز در این قالب قرار می گیرند و بالطبع همه این موارد شامل طرح‌های تشویقی که این سازمان برای سرمایه‌گذاران مشخص کرده، قرار خواهد گرفت. یکی از امتیازهای قانون حمایت از سرمایه‌گذاری این است که هیچ تبعیضی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی قائل نشده است.

حسینی تصریح کرد: پس از توافق هسته‌ای حجم مراجعه سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف بسیار زیاد بوده اما در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما نقل و انتقالات بانکی است که امیدواریم مانند سویفت به زودی این مشکل حل شود.

کد خبر : ۳۹۸۱۸۰