خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران:

هر روز شاهد ثبت شکایات برای انتشار عکس‌های خصوصی هستیم/ واحدهای بدون مجوز، مشکل ایجاد کرده‌اند

در یکی از شکایات ثبت شده عکسها پیش از آنکه به زوج تحویل شود در شبکه های مجازی منتشر شده و یا در مورد دیگری بدون اجازه، عکسها در صفحه اینستگرام و دیگر شبکه ها به عنوان نمونه کار منتشر شده است.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات این صنف گفت: در حال حاضر تداخل صنفی و فعالیت‌های زیر زمینی سبب شده که اعضای رسمی این اتحادیه با مشکل مواجه شوند و از طرف دیگر میزان تخلفات در این حوزه افزایش پیدا کند.

منوچهر باستانی ادامه داد: امروزه تالارها  و آرایشگاه‌ها خودشان اقدام به ارائه خدمات عکاسی یا فیلمبرداری می کنند یا این که با معرفی کردن  اشخاص مشخصی از آنها پورسانت دریافت می کنند بدون آنکه از این اتحادیه و یا دیگر نهاد های نظارتی مجوز داشته باشند به طوریکه این امر سبب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به پیگیری های این اتحادیه برای حل این مشکل گفت:ما به مراجع مختلف نامه زدیم و آقای فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران به جد پیگیر این موضوع بودند اما تا به امروز این مشکل به قوت خودش باقی است. این تداخل صنفی سبب شده که رکود در حوزه ما بیشتر شود. صنف ما چهار ماه از سال را به دلیل وجود ماه‌های محرم، صفر، رمضان و تعطیلات عملا کار نمی کند و فقط هشت ماه مشغول به کار است.

باستانی افزود: وجود این واحدهای بدون مجوز علاوه بر اینکه برای ما مشکل ایجاد کرده، مردم را نیز به دردسر انداخته است به طوری که ما هر روز شاهد شکایات مردمی از طرف این واحدها به سبب تخلفات مختلف مانند، قیمت بالا، عدم انجام تعهدات، انتشار فیلم و عکس در فضای مجازی و دیگر موارد هستیم. این درحالی است که به سبب عدم داشتن مجوز از سوی این متخلفان ما نمی‌توانیم این شکایات را پیگیری کنیم زیرا بیشتر آنها فاقد مکان ثابتی هستند و هر چند وقت جای خود را تغییر می دهند.

باستانی در پایان تصریح کرد: ماه گذشته دادستانی تهران از ما دعوت کرده بود تا در مورد حجم و گسترده انتشار این قبیل فیلم‌ها و عکس‌ها توضیح بدهیم که ما اعلام کردیم به سبب اینکه این تخلفات از سوی واحد های غیر مجاز صورت گرفته مسئولیتی متوجه ما نیست. جالب اینجاست که حتی این واحدها اقدام به نوشتن قرارداد می کنند اما در صورت بروز مشکل هیچ تعهدی ندارند و ما هم نمی توانیم با آنها برخورد کنیم.

به گزارش ایلنا در یکی از شکایات ثبت شده عکس‌ها پیش از آنکه به زوج تحویل شود در شبکه های مجازی منتشر شده و یا در مورد دیگری بدون اجازه، عکسها در صفحه اینستگرام و دیگر شبکه ها به عنوان نمونه کار منتشر شده است.

کد خبر : ۳۹۷۸۸۴