خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از آتش سوزی در خط انتقال گاز آغار

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: در این حادثه به جز خط 42 اینچ انتقال گاز دالان به لخته گیر 1200 گچساران که پس از توپک رانی در حال فشارگیری بوده، هیچ خط دیگری اعم از نفت یا گاز آسیب ندیده است،

به گزارش ایلنا، خط ٤٢ اینچ انتقال گاز آغار و دالان، در منطقه شول شهرستان گناوه، که بخشی از گاز شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را به مناطق نفتخیزجنوب انتقال می دهد، ساعت 12:30 امروز شنبه دچار انفجار و آتش سوزی شد.

این حادثه در نزدیکی ایستگاه لخته گیر ١٢٠٠ و در مجاورت روستای گودری روی داده و مصدومیت سه نفر از کارکنان را در پی داشته است.

 در همین ارتباط مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که در محل حادثه حضور یافته بود، توضیح داد: با بستن منبع تغذیه گاز در منطقه دالان و تخلیه خط در بالادست و پایین دست محل حادثه، آتش خط لوله مهار و با اقدامات فنی نیروهای ایمنی،آتش خط لوله 42 اینچ انتقال گاز ساعت 5 بامداد روز شنبه 16 مرداد به طور کامل خاموش شد.

بیژن عالی پور تصریح کرد: باحضور به موقع تیم های ایمنی و آتش نشانی از پایگاه های اصلی و فرعی شرکت نفت و گاز گچساران این عملیات با موفقیت و در مدت زمانی کمتر از 5 ساعت به صورت کامل به اتمام رسید.

وی، اطلاع رسانی به شرکت نفت مناطق مرکزی و بستن سریع چاه ها و منابع تغذیه گاز در منطقه دالان و همچنین تخلیه فوری خط از گاز را عامل موفقیت این عملیات برشمرد و گفت: پس از اینکه گاز موجود در دو سوی مقطع آسیب دیده از طریق انشعاب های فرعی تخلیه و به مشعل های اضطراری انتقال داده شد، آتش رو به کاستی نهاده و مرحله ی ایمن سازی آغاز و در نهایت از مهار و محو کامل آتش اطمینان حاصل شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  افزود: در این حادثه به جز خط 42 اینچ انتقال گاز دالان به لخته گیر 1200 گچساران که پس از توپک رانی در حال فشارگیری بوده، هیچ خط دیگری اعم از نفت یا گاز آسیب ندیده است،

وی با اظهار تاسف از اینکه در این حادثه سه تن از همکاران عملیاتی و حراستی شاغل در محل، دچار سوختگی و جراحات ناشی از انفجار شده اند اظهار امیدواری کرد با توجه به انتقال سریع آنان به بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه و اقدامات درمانی، بهبود و سلامت کامل این همکاران حاصل شود.

عالی پور از تلاش و اهتمام نیروهای عملیاتی شرکت نفت گاز گچساران و همکاری مقامات و مسئولان شهرستان گناوه، مردم ، نیروهای انتظامی و آتش نشانی منطقه و همکاری اداره HSE شرکت نفت فلات قاره ایران تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است علت بروز حادثه در خط لوله 42 اینچ انتقال گاز در دست بررسی است که پس از حصول نتیجه ی قطعی اعلام خواهد شد.  

 

کد خبر : ۳۹۷۶۵۹