خبرگزاری کار ایران

رییس سابق بورس:

سال گذشته 21 شرکت به ارزش 20 هزار میلیارد پذیرش شد

محمد فطانت‌فرد گفت: در ابتدای دولت یازدهم شاخص بورس 38 هزار واحد بود که امروز به 77 هزار واحد رسیده است و بازار سرمایه بالاترین بازدهی را نسبت به سایر بازارهای رقیب دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدفطانت فرد رییس سابق بورس در مراسم تودیع خود که در وزارت اقتصاد برگزار شد ضمن تشکر از وزیر اقتصاد اظهار داشت: آقای طیب نیا بهترین گزینه را برای سکانداری بازار سرمایه انتخاب کردند.

وی گفت: طی 20 ماهی که در خدمت فعالین بازار سرمایه بودم فعالیت های خوبی صورت گرفت که از آن جمله می توان به معرفی 5 نوع اوراق صکوک جدید ( اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق اجاره دولت ، اوراق خزانه اسلامی، اوراق رهنی و اوراق استصناع) و همچنین عضویت در ایسکو ، تامین مالی شرکت ها و صندوقهای دانش بنیان ، ایجاد موسسه مالی از طریق بازار سرمایه، دستورالعمل موسسات رتبه بندی ، راه اندازی مکانیسم قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی اشاره کرد.

وی گفت: همچنین راه اندازی مکانیسم قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی ، قیمت‌گذاری ارزش طلا و سکه در بورس کالا ، سامانه تدان و تامین مالی بخشی از نفت به میزان 5 هزار میلیارد تومان برای پروژه های پارس جنوبی و متدلوژی ساختار یافته بر اساس روش کارت امتیازی متوازن از دیگر فعالیت های سازمان بوده است .

فطانت فرد ادامه داد: تعاملات خوبی در زمینه خوراک پتروشیمی‌ها و بهره مالکان و حق انتفاع معادن صورت گرفت و برای شرکت‌های کوچک و متوسط تابلوهای در فرابورس تعریف شد .

وی گفت: در سال گذشته 21 شرکت در بورس به ارزش 20 هزار میلیارد تومان پذیرش شد و  نفوس سهامداران در بورس از 7 میلیون و 300 هزار نفر به 8 میلیون و 800 هزار نفر رسید که اگر با سرمایه‌گذاری در صندوق ها محاسبه شود تعداد سهامداران به 10 میلیون نفر می رسد .

وی افزود: همچنین ایستگاه‌های معاملاتی که در سال 92 حدود 945 ایستگاه معاملاتی بود امروز به 1505 رسیده است و نیز معاملات برخط 155 درصد رشد داشته است.

رییس سابق بورس افزود: در ابتدای دولت یازدهم شاخص بورس 38 هزار واحد بود که امروز به 77 هزار واحد رسیده است و بازار سرمایه بالاترین بازدهی را نسبت به سایر بازارهای رقیب دارد.

وی گفت: ارزش بازار در ابتدای دولت یازدهم 244 هزار میلیارد تومان بود که امروز به بیش از 560 هزار میلیارد تومان رسیده است و در بخش تامین مالی و صکوک این رقم از دو هزار میلیارد تومان به بیش از 21 هزار میلیارد تومان رسیده است .

وی درخاتمه گفت: مجموعه این اعداد گویای آن است که دولت توجه ویژه ای به بازار سرمایه دارد.

کد خبر : ۳۹۷۲۱۸