خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی:

شرط خزانه‌داری موفق، امانت‌داری است

مراسم تودیع اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی و معارفه مهندس دوست حسینی به عنوان عضو و رئیس جدید هیأت عامل صندوق توسعه ملی ظهر امروز ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ با حضور برخی اعضای هیأت امنای صندوق توسعه ملی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پس از آنکه دو روز پیش رئیس جمهور و رئیس هیأت امنای صندوق توسعه ملی طی حکمی مهندس دوست حسینی را به سمت عضو و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی منصوب کرده بود، ظهر امروز مراسم معارفه مهندس دوست حسینی در محل صندوق توسعه ملی برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر هیأت امنای صندوق توسعه ملی، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و عضو هیأت امنا، همچنین سیدفرید موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت امنای صندوق در جمع مدیران و کارشناسان صندوق برگزار شد.

در این مراسم مسعود مزینی، عضو هیأت عامل قبلی صندوق به نمایندگی از اعضاء پیشین هیأت عامل صندوق حضور داشت.

نوبخت با اشاره به سوابق شناخت خود از مهندس دوست حسینی، ایشان را فردی خوشنام در مدیریت اقتصادی کشور یاد کرد و تاکید کرد: انتصاب مهندس دوست حسینی با تحسین نهادهای نظارتی مواجه شده است.

او ضمن قدردانی از زحمات هیأت عامل قبلی صندوق ابراز امیدواری کرد که از منابع موجود در صندوق چه منابع مالی و چه منابع انسانی به نیکی استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از دکتر سیدصفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرد و افزود: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکتر حسینی، سایر  اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسوولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.

رییس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی هم در آغاز سخنان خود از حسن نظر رییس جمهور به عنوان رییس هیات امناء صندوق و نیز سایر اعضای آن تشکر کرد و گفت: امیدوارم بتوانم از عهده امانت بزرگی که بر دوش من گذاشته شده است به خوبی برآیم.

مهندس دوست حسینی نیز ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در هیأتهای عامل‌ سابق صندوق توسعه ملی ابراز امیدواری کرد: انشاءلله بتوانم از منابع موجود در صندق توسعه ملی خصوصا منابع انسانی و تجربیات کسب شده در راستای الزامات قانونی به منظور خدمت رسانی بهتر و بیشتر بهره لازم را ببرم.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی شرط خزانه داری موفق را امانتداری و علم به امانتداری عنوان کرد و افزود: ضمن حفظ امانت صندوق تلاش خواهم کرد تا با استفاده از تجربیات کارشناسان و مدیران صندق عالمانه در جهت حفظ این امانت گام برداریم.

وی از نوبخت به عنوان دبیرهیات امناء، درخواست کرد که هیأت امناء صندوق روند معرفی سایر اعضاء جدید هیأت عامل صندوق توسعه ملی را تسریع کنند.

مسعود مزینی از اعضای هیأت عامل سابق صندوق ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جدید هیأت عامل صندوق با اشاره به سوابق و تجربیاتش در نمایندگی بانک مرکزی در بانک جهانی گفت: به علت گردش منابع در صندوق توسعه ملی و بازگشت این منابع به صندوق این نهاد اقتصادی می تواند در آینده نقش بسیار موثرتری در اقتصاد کشور داشته باشد و از این حیث جایگاه این صندوق در اقتصاد ملی فراتر از بانک مرکزی است.

مزینی همچنین از تلاش‌های همکاران خود در هیات عامل صندوق توسعه ملی یاد کرد و برای آنها و نیز مدیران و کارکنان صندوق آرزوی توفیق روز افزون کرد.

در پایان لوح سپاسی از سوی دکتر نوبخت به عنوان دبیر هیأت امناء صندوق توسعه ملی به اعضای سابق هیأت عامل صندوق تقدیم شد و حکم انتصاب رییس جمهور و رییس هیات امناء صندوق به طور رسمی به مهندس دوست حسینی ابلاغ شد.

کد خبر : ۳۹۶۸۲۴