خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران؛

میزان گازرسانی تا افق 1404 به 1.2 میلیارد مترمکعب خواهد رسید

عراقی گفت: سال گذشته 57 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده شده که این میزان در سال جاری به 67 میلیارد مترمکعب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز گفت: سال گذشته گازرسانی به پنج هزار روستا در دستور کار قرار گرفت که گازرسانی به 2 هزار روستا اجرایی شده است.

وی افزود: گازرسانی به  5 هزار روستای دیگر نیز در دست اجرا است. ضمن اینکه مقرر شده که تا قبل از پایان دولت یازدهم گازرسانی به شهر زاهدان نیز به اتمام برسد.

عراقی با اشاره به برنامه‌های زیست‌محیطی شرکت ملی گاز اظهار داشت: در این راستا روزانه 250 میلیون مترمکعب گاز به 72 نیروگاه کشور ارسال می‌شود که این میزان گاز معادل 90 درصد سوخت نیروگاه هاست.

وی ادامه داد: سال گذشته 57 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده شده که این میزان در سال جاری به 67 میلیارد مترمکعب می‌رسد که این میزان معادل 60 میلیارد لیتر سوخت مایع است که جایگزین دی اکسیدکربن می‌شود.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: سال گذشته رکورد گازرسانی به بخش‌های مختلف زده شد به طوری که روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز به مبادی مصرف تحویل داده شد و این میزان تا پایان سال 1404 به 1.2 میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد.

عراقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 44 شرکت زیرمجموعه شرکت گاز 35هزار کیلومتر خط لوله و 300 هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز 23 میلیون واحد مسکونی کشور را تامین می‌کند.

کد خبر : ۳۹۶۲۰۹