خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه شیشه و آیینه بیان کرد:

بسیاری از واحدهای صنفی تعطیل شده‌اند/ دولت در مبارزه با قاچاق کالا نگاه مساوی ندارد

محمدعلی قنبری گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا فقط به روی اصناف و مردم عادی فشار وارد می‌شود به طوری که یک مسافر برای آوردن یک ضبط صوت از کیش هزاران دل نگرانی دارد اما افراد خاص همین محصولات را به صورت کانتینری و با خیال راحت در تمام بازارهای کشور عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت این اتحادیه و اصناف کشور اظهار داشت: امروز می‌توانیم به طور مصداقی به هر مسئولی نشان دهیم که چه تعداد از  کسبه که سابقه چندین ساله دارند به دلیل رکود و فشار مالیاتی کسب و کار خودشان را تعطیل کرده‌اند و سرمایه خود را در بانک گذاشته‌اند. حتی با وجود کاهش نرخ سود بانکی باز هم سپرده‌گذاری در بانک را اقتصادی‌تر از کسب و کار می‌دانند.

محمدعلی قنبری ادامه داد: برای مبارزه با قاچاق کالا فقط به روی اصناف و مردم عادی فشار وارد می‌شود به طوری که یک مسافر برای آوردن یک ضبط صوت از کیش هزاران دل نگرانی دارد اما افراد خاص همین محصولات را به صورت کانتینری و با خیال راحت در تمام بازارهای کشور عرضه می‌کنند. دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نگاه مساوی ندارد.

وی به مالیات‌ها اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به رکود و کاهش درآمد، کسبه به خودشان فشار می‌آورند تا هزینه‌ها را کاهش دهند اما دولت برخلاف آن عمل می‌کند.

قنبری تصریح کرد: سال گذشته دولت 100 هزار میلیارد تومان درآمد داشت اما 80 هزار میلیارد تومان حقوق به پرسنل پرداخت کرده و هیچ تغییری در این هزینه‌ها نداده است. ما انتظار داریم که دولت نیز برای کاهش هزینه‌ها به خودش فشار بیاورد.

وی در مورد ادغام اتحادیه‌ها گفت: مطابق قانون، برخی از اتحادیه‌ها باید در یکدیگر ادغام شوند اما باید این را توجه داشت که شرایط امروز اقتصاد کشور عادی نیست و باید در برخی حوزه‌ها مصلحت‌اندیشی را جایگزین مصوبات قانونی کرد. بر همین اساس من فکر می‌کنم که این ادغام‌ها باید در فرصت دیگری صورت بپذیرد.

کد خبر : ۳۹۴۲۵۳