خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد:

شرط ایران برای ورود ایتالیا به پروژه‌های زیر ساختی/ سرمایه از ایتالیایی‌ها، ساخت با ایرانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۹۸۰

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری های وسیع ایران و ایتالیا در پروژه های زیر ساختی، گفت: شرط ما این است که شرکت های اینالیایی برای انجام هر پروژه ای بین پیمانکاران و اپراتورهای ایرانی مناقصه برگزار کند.

اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در حوزه راه آهن با ایتالیایی‌ها چند پروژه را دنبال می‌کنیم، گفت: یکی از این پروژه‌ها قطار سریع السیر قم- اراک است که این خط به قطار تهران- قم- اصفهان متصل می‌شود.

وی افزود: خرید تجهیزات پروژه تهران- قم- اصفهان از دیگر پروژه‌های ما با ایتالیا است. اگر چه تامین مالی این پروژه بر عهده چینی‌ها است اما شرط ما این بوده که برخی از تجهیزات را از شرکت‌هایی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده خریداری کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مذاکراتی هم برای تامین ناوگان خط آهن تهران- مشهد با ایتالیایی‌ها داشته‌ایم و علاقه‌مند هستیم که ناوگان این خط را از اروپایی‌ها تامین کنیم، گفت: البته برای تامین ناوگان این پروژه مذاکراتی نیز با زیمنس داشتیم اما در نهایت شرکتی که شرایط بهتری داشته باشد را انتخاب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: راه اندازی پروژه مرکز تست در راه آهن را هم با ایتالیایی‌ها دنبال می‌کنیم که قرارداد این پروژه در حال نهایی شدن است و با راه اندازی این مرکز می‌توان هم تست خط و هم تست ناوگان را انجام دهیم.

فخریه کاشان با بیان اینکه برای پروژه خط آهن تهران – همدان هم با ایتالیا مذاکره کرده ایم، اظهار داشت: مطالعات این پروژه ها شروع شده و اگر به نتیجه رسیدیم با ایتالیایی ها توافق خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی یک شرط بسیار مهم در مذاکرات با شرکت های ایتالیایی داشته است. شرط ما این است که برای اجرای تمام  این پروژه ایتالیایی باید مناقصه داخلی برگزار کنند و پیمانکار و اپراتورهای داخلی در این مناقصه حضور داشته باشند و هزینه پروژه ها را به ایتالیایی ها پرداخت کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش جاده‌ای، ساخت پروژه کریدور شماره 10 را در دستور کار داریم که این پروژه از بازرگان تا بندر امام است و شامل چند قطعه می شود. ایتالیایی ها برای سرمایه گذاری بر روی دو قطعه از این کریدور به صورت BOT اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود:  مطالعات اولیه را هم انجام داده اند و اگر به این نتیجه برسند این پروژه توجیه اقتصادی دارد سرمایه ساخت این دو قطعه به ایران می آورند اما برای ساخت آن از پیمانکاران داخلی باید استفاده کنند که 51 درصد از کار را باید شرکت های ایرانی انجام دهند.

فخریه کاشان با بیان اینکه پیش قرارداد این پروژه در سفر اخیرمان به ایتالیا امضا شد و قرار بر این است که ایتالیایی‌ها برای ادامه مذاکرات در این باره به ایران بیایند، اظهار داشت: از آنجایی که همکاری‌هایمان با ایتالیا ابعاد وسیعی دارد قرار بر این است که هر 6 ماه، یک بار در ایتالیا و یک بار در ایران کمیته فنی پروژه‌های زیر ساختی تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز