خبرگزاری کار ایران

شاخص بورس از مرز 75 هزار واحدی رد شد

در داد و ستدهای سومین روز مرداد ماه شاخص کل بورس توانست با رشدی 249 واحدی از مرز 75 هزار واحد عبور کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل با رشدی 249 واحدی به عدد 75هزار و 183 واحد رسید.

همچنین امروز سهامداران بیش از 732میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 514 میلیارد ریال در 57 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. حجم و ارزش معاملات در بازار امروز نسبت به روز شنبه صعودی شد.

در این روز برای دومین روز متوالی هفت شاخص منتخب بورس تهران صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 263 و 29 واحد بالا رفتند.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر و ارتباطات سیار در روز یک شنبه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز گروه های خودرو، سرمایه گذاری ها و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت‌ها نیز متعلق به نمادهای فنرسازی زر، لیزینگ رایان سایپا، سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل، درخشان تهران، ملی مس و گروه صنعتی بارز بود.

در مقابل نمادهای تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، سیمان هگمتان، ریخته گری تراکتور سازی ایران، پاکسان، سیمان فارس و خوزستان، سرمایه گذاری اعتبار و چینی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز سهامداران بیشترین تقاضا را برای خرید ملی مس، فولاد مبارکه، اوراق مشارکت سایپا، صننایع لاستیکی بارز،سرمایه گذاری خوارزمی، دارویی رازک و فولاد آلیاژی ایران ثبت کردند.

این در حالی بود حق تقدم داروسازی دکتر عبیدی، اوراق مشارکت سایپا، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، صندوق سرمایه گذاری سهامداران توسعه، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان و کاشی تکسرام با بیشترین عرضه ها، سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

همچنین امروز زامیاد با معامله 189 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله یک هزار و 55 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

کد خبر : ۳۹۳۸۱۰