خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال آبی جاری؛

حجم بارش‌های کشور به 233 میلی‌متر رسید

حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 94) تاکنون به 233 میلی‌متر رسید.

به‌گزارش ایلنا، بر اساس گزارش وضعیت بارندگی شرکت مدیریت منابع آب ایران از ابتدای مهرماه گذشته تا پایان هفته گذشته، میزان بارش‌های سال آبی 95- 94 در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته 24 افزایش و نسبت به درازمدت 2 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ارتفاع بارش‌ها در سال آبی جاری به 233 میلی‌متر رسیده است، در حالی‌که این رقم در سال آبی گذشته 188 میلی‌متر و در میانگین درازمدت 238 میلی‌متر بوده است.

بیشترین تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت در شبستر واقع در استان آذربایجان شرقی با 69 درصد افزایش و کمترین تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت در چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان با 80 درصد کاهش همراه بوده است.

در میان حوضه‌های آبریز اصلی کشور نیز در زمان حاضر میزان بارش سه حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، فلات مرکزی و مرزی شرق نسبت به دراز مدت کاهش یافته است.

بر این اساس، در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان یک درصد، فلات مرکزی 19 درصد و مرزی شرق 9 درصد نسبت به درازمدت کاهش بارندگی داشته است.

حوضه‌های آبریز دریای خزر 22 درصد، دریاچه ارومیه 24 درصد و حوضه قره‌قوم 16 درصد نسبت به درازمدت افزایش بارش گزارش شده است.

 

کد خبر : ۳۹۳۳۷۹