خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور:

غرب کشور را از خطر بزرگ دور کرده‌ایم

رییس‌‌جمهوری در جمع اعضای شوراها و شهرداران کشور گفت: خوشحالیم که وضعیت دریاچه ارومیه تثبیت شده و غرب کشور را از خطر بزرگ دور کرده‌ایم.

به‌گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "حسن روحانی" امروز (چهارشنبه) در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، در سالن همایش‌های برج میلاد تهران در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت مسأله محیط زیست، خاطر نشان کرد: اگر تا دیروز محیط زیست به عنوان یک موضوع تجملاتی محسوب می‌شد، امروز به ضرورت زندگی تبدیل شده و اگر توسعه پایدار، توأم با پیوست‌های زیست محیطی نباشد، نمی‌توان زندگی و سلامت مردم را تضمین کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه در دولت یازدهم اقدامات بسیار اساسی و مهمی در زمینه مسایل زیست محیطی انجام شده است، گفت: برای دولت مهم بود که دریاچه زیبای ارومیه به منبع غبار توأم با نمک، که می‌توانست زندگی 14 میلیون انسان را به خطر بیندازد، تبدیل نشود؛ لذا اولین تصمیم هیأت وزیران در این دولت مصوباتی در خصوص دریاچه ارومیه بود و امروز خوشحالیم که وضعیت این دریاچه تثبیت شده و غرب کشور را از خطر بزرگ دور کرده‌ایم.

رییس‌‌جمهوری خاطر نشان کرد: افزایش تولید بنزین یورو 4 به 25 میلیون لیتر در روز و نیز افزایش تولید گاز به 140 میلیون مترمکعب از دیگر اقدام‌های دولت یازدهم برای کاهش آلودگی هوا بوده است.

وی تصریح کرد: دولت تصمیم دارد تا پایان سال تنها 9 درصد از سوخت نیروگاه‌های کشور با سوخت مازوت باشد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه مسایل محیط زیستی باید گام های بسیار مهمی برداشته شود و یک گام بزرگ می‌تواند جذب سرمایه، تکنولوژی، فناوری‌ و نیز مدیریت در این حوزه باشد.

رییس‌ جمهوری گفت: با مصرف بهینه انرژی می‌توان تحولات بزرگی در استفاده صحیح از انرژی و همچنین مسایل زیست محیطی ایجاد کرد.

 

کد خبر : ۳۹۲۶۴۹