خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا در افتتاحیه اجلاس آنکتاد مطرح کرد:

بهبود فضای کسب و کار در ایران طی سه سال اخیر / امنیت و ثبات سیاسی، ضامن سرمایه‌گذاری در ایران

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۳۵۱

وزیر اقتصاد ایران سخنران ویژه اجلاس آنکتاد در نایروبی بود.

به گزارش ایلنا به نقل از شادا، علی طیب‌نیا در جلسه افتتاحیه چهاردهمین اجلاس جهانی سرمایه گذاری ضمن اشاره به اهداف مطرح شده در اهداف توسعه پایدار، برضرورت همکاری اقتصادی بین کشورهای جهان و کمک به حرکت جریان سرمایه بویژه در مسیر توسعه کشورها و انتقال تکنولوژی و ارزش افزوده در اقتصاد کشورها تاکید کرد.

وی تاکید کرد: ایران رشد محسوسی در بهبود فضای کسب و کار طی سه سال اخیر داشته که بخشی از آن به تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود و ما این روند را به عنوان یک راهبرد تا دستیابی به شرایط مطلوب ادامه خواهیم داد.

وزیر اقتصاد در این مراسم که در نایروبی پایتخت کنیا در حال برگزاری است، با اشاره به ضرورت وجود امنیت و ثبات در کشورها و مناطق مختلف جهان به عنوان بستر مناسبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، وجود تنش‌های سیاسی و نا امنی را خطر مهلکی برای ثبات و توسعه اقتصادی دانست و خاطرنشان ساخت: امنیت و ثبات سیاسی در ایران در حالی‌که منطقه با تنش‌ها و چالش‌های اساسی امنیتی و سیاسی مواجه است، ضامن سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های ایران به تشریح  سیاست‌های دولت در گسترش همکاری‌های اقتصادی و انجام پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری با سایر کشورها پرداخت.

وزرای اقتصاد ایران، آرژانتین، کنیا و سوئد سخنرانان ویژه جلسه افتتاحیه این اجلاس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز