خبرگزاری کار ایران

مدیر یکی از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش عقاب افشان در اصفهان:

مراجعه اتوبوس‌ها به تعمیرگاه‌های متفرقه خطرآفرین است

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۹۴۹

اتوبوس‌هایی را دیده‌ام که باک‌هایی را در زیر آنها از ابتدا تا انتها جاسازی شده است و برای این کار تمام سیم‌کشی و سیستم برق اتوبوس را بدون توجه به هیچ استانداردی تغییر داده‌اند!

مدیر یکی از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش عقاب افشان در اصفهان با اشاره به دستکاری برخی رانندگان اتوبوس‌ها گفت: اتوبوس‌هایی را دیده‌ام که باک‌هایی را در زیر آنها از ابتدا تا انتها جاسازی شده است و برای این کار تمام سیم‌کشی و سیستم برق اتوبوس را بدون توجه به هیچ استانداردی تغییر داده‌اند!

مهدی بدیحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: برخی مالکان به طور خودسرانه اتوبوس‌ها را دستکاری می‌کنند و علاوه بر ایجاد مشکل برای خود و خودروشان، به کیفیت یک برند بزرگ به نام اسکانیا لطمه می‌زنند.

متن کامل این گفت‌وگو در ذیل آمده است.

 

از نمایندگی خدمات پس از فروش اصفهان شروع کنیم. شرایط حاکم بر این مجموعه چگونه است؟

تقریباً سه سال پیش من به همراه آقای سلیمانی به فکر تأسیس چنین مرکزی افتادیم و بعد از انجام مذاکراتی زمین آن را خریداری و یک سال بعد، یعنی دو سال پیش هم این نمایندگی را راه‌اندازی کردیم.

 

شما در این مرکز چه نوع خدماتی را به صاحبان اتوبوس‌های اسکانیا ارایه می‌کنید؟

اصفهان به خاطر موقعیت جغرافیایی خود، محل عبور بسیاری از وسایل نقلیه سبک و سنگین است. بنابراین واضح است که خدمات ما باید با این حجم خودروی عبوری کاملاً هماهنگ باشد. در اینجا تقریبا تمامی خدمات فنی و تعمیری اتوبوس‌های اسکانیا را ارایه می‌کنیم. روزانه بین 15 تا 20 اتوبوس به ما مراجعه می‌کنند. همه تلاش ما این است که کسی ناراضی از مجموعه ما خارج نشود.

 

از نظر شما یک نمایندگی خدمات پس از فروش استاندارد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به نظرم اگر شما در هر ساعتی از شبانه‌روز خود را ملزم به ارایه خدمات به مشتریان بدانی، قطعات اصلی را در هر شرایطی برای آنها فراهم کنی، پرسنل متخصص در اختیار داشته باشی و در یک کلام رضایت مشتری برایت مهم باشد، یعنی شرایط استانداردی بر مجموعه خود حاکم کرده‌ای. امیدوارم همیشه توفیق ارایه بهترین خدمات را به مشتریان داشته باشیم.

 

گویا شما به طور خانوادگی از گذشته دور با اتوبوس‌های تولیدی عقاب افشان آشنا هستید. این آشنایی به چه زمانی برمی‌گردد؟

ما از گذشته دور راننده و اتوبوس‌دار بوده‌ایم. نزدیک به 55 سال از روزی که خانواده ما اتوبوس‌داری را به عنوان شغل خود انتخاب کرد، می‌گذرد. در آن زمان هنوز اتوبوس‌های مدرن به بازار نیامده بودند و پدر من یک اتوبوس چوبی داشت. به هر حال، من هم به عنوان فرزند پدری که اتوبوس‌داری شغلش بود، این کار را ادامه دادم و هیچ‌گاه هم از این تصمیمم پشیمان نشده‌ام. ما در سال 1383 به خانواده عقاب افشان ملحق شدیم. یادم هست آن زمان تازه اتوبوس‌های اسکانیا به بازار ایران آمده بودند و ما هم به توصیه پدر یک دستگاه از آن را خریدیم و تا امروز هم به این برند وفادار مانده‌ایم.

 

الان چند دستگاه اتوبوس دارید؟

من، پدر و برادرم 15 دستگاه اتوبوس اسکانیا داریم که در جم و عسلویه کار می‌کنند.

 

شما سال‌هاست اسکانیا را می‌شناسید، نظرتان درباره کیفیت این اتوبوس‌ها چیست؟

ما پیش از اینکه اسکانیا بخریم از برندهای مطرح دیگر استفاده می‌کردیم اما چیزی که در ابتدا خانواده ما را به سمت اسکانیا کشاند، کم‌هزینه‌بودن این اتوبوس‌ها بود. در ادامه، استقبال مردم انگیزه ما را بیشتر کرد. خاطرم هست همان سال‌ها مردم به شدت از اسکانیا استقبال می‌کردند و ما هم ناگزیر بودیم که برای جلب رضایت آنها اسکانیا را جایگزین برندهای دیگر کنیم. ما به مرور زمان همه اتوبوس‌هایمان را فروختیم و به جای آنها اسکانیا خریدیم و از تصمیم‌مان هم راضی هستیم. این اتوبوس‌ها بسیار راحت‌تر و کم‌خرج‌ترند.

 

آن سال‌ها چطور متوجه استقبال مردم می‌شدید؟

خیلی واضح بود. یادم هست همان موقع مردم هنگام تهیه بلیط سؤال می‌کردند: «اتوبوس اسکانیاست؟» اگر اسکانیا بود بلیط می‌خریدند و اگر نبود می‌رفتند. شاید باور نکنید اما هر زمان سرویس ما اسکانیا بود، اتوبوس بدون حتی یک صندلی خالی از ترمینال به سمت مقصد حرکت می‌کرد.

 

یکی از مسائل مهم در اتوبوس‌داری نگهداری درست از وسیله نقلیه است. چرا برخی از مالکان و رانندگان ما به این موضوع کمتر توجه می‌کنند؟

به نظرم این موضوع بیشتر به خاطر صرفه اقتصادی و سود بیشتر است. متأسفانه برخی از مالکان و رانندگان به جای مراجعه به مراکز مجاز خدمات پس از فروش، اتوبوس‌های خود را در اختیار تعمیرکاران بین‌راهی قرار می‌دهند که هیچ آشنایی با سیستم‌های این اتوبوس‌ها ندارند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. نکته بسیار تأسف‌انگیزتر این که گاهی دیده می‌شود برخی مالکان به طور خودسرانه اتوبوس‌ها را دستکاری می‌کنند و علاوه بر ایجاد مشکل برای خود و خودروشان، به کیفیت یک برند بزرگ به نام اسکانیا لطمه می‌زنند. من اتوبوس‌هایی را دیده‌ام که باک‌هایی را در زیر آنها از ابتدا تا انتها جاسازی کرده‌اند و برای این کار تمام سیم‌کشی و سیستم برق اتوبوس را بدون توجه به هیچ استانداردی تغییر داده‌اند. این کارها فقط سودجویی و بی‌انصافی در حق یک برند جهانی است.

 

در کنار این موضوع، برخی صاحبان اتوبوس‌ها به خاطر همین صرفه کم اقتصادی حتی حاضر نیستند از قطعات اصلی در اتوبوس‌های خود استفاده کنند. دلیل آن به نظرتان چیست؟

شاید در یک برهه‌ای از زمان پیدا کردن بعضی قطعات به خاطر تحریم‌های شدید سخت بود اما انصافاً شرکت عقاب افشان همواره در تمام زمینه‌ها خدمات کاملی را ارائه داده است. متأسفانه استفاده از قطعات متفرقه هم به یک مشکل تبدیل شده است. ما در نمایندگی خودمان می‌بینیم برخی دوستان به خاطر آنکه قطعات غیراصلی و متفرقه کمی ارزان‌تر هستند از آنها استفاده می‌کنند و البته اغلب هم پشیمان می‌شوند، چون کیفیت پایین این قطعات موجب بروز ایرادات جدی‌تری می‌شود. من به عنوان کسی که سال‌هاست تجربه کار با اتوبوس را دارم به همه توصیه می‌کنم برای تعمیر به مراکز مجاز خدمات پس از فروش مراجعه و از قطعات اصلی استفاده کنند. خوشبختانه پلیس اعلام کرد که اتوبوس‌ها باید به طور دوره‌ای به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند و حتماً برچسب سلامت بگیرند. این قانون باعث شده خیلی از سوانح و مشکلاتی که در گذشته گریبان اتوبوس‌های اسکانیا را می‌گرفت، دیگر رخ ندهد.

 

بدون تعصب به عنوان یک اسکانیادار و نه کسی که خود صاحب یک نمایندگی خدمات پس از فروش است، شرایط خدمات پس از فروش عقاب افشان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اصلاً نیاز به تعریف من نیست. شما با هر راننده و مالکی که می‌خواهید در این باره صحبت کنید. بی‌اغراق من فکر می‌کنم که عقاب افشان یکی از بهترین و به‌روزترین سیستم خدمات پس از فروش را در ایران دارد. من با برندهای مختلفی کار کرده‌ام اما عقاب افشان یکی از خودروسازانی است که به مشتریانش تحت هر شرایطی خدمات‌رسانی می‌کند. به نظرم همین مشتری‌مداری عقاب افشان موجب شد این شرکت در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های اقتصادی دوام آورد و حالا هم بهترین برند اتوبوس‌ساز در ایران باشد. واقعاً مسؤولان باید قدردان این شرکت باشند که برعکس بسیاری از خودروسازان، در بدترین شرایط تحریم‌ها پا عقب نگذاشت و با بهترین کیفیت اتوبوس‌های خود را ساخت و روانه بازار کرد.

مراجعه اتوبوس‌ها به تعمیرگاه‌های متفرقه خطرآفرین است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز