خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل دخانیات خبر داد:

برخورد با فروشندگان سیگار بدون پروانه

هر واحد خرده‌فروشی که در زمینه فروش دخانیات تخلفی مرتکب شود اعم از اینکه به افراد زیر سن قانونی سیگار می‌فروشند پروانه آن واحد برای همیشه باطل خواهد شد

به گزاش خبرنگار ایلنا، صبح امروز در نشست خبری وزارت صنعت؛ مدیرعامل دخانیات کشور از برنامه جدید این سازمان برای جلوگیری از قاچاق خبر داد و گفت: ما از ماه گذشته به تمام واحدهای تولیدکننده و واردکنندگان سیگار ابلاغ کرده‌ایم که در تمام محصولات خود کد رهگیری قرار دهند و در دو ماه آینده تمام محصولات دخانیات اعم از تولیدی یا وارداتی با کد رهگیری عرضه خواهد شد.

رمزی ادامه داد: این سازمان اولین حوزه‌ای است که در طرح جامع جلوگیری از قاچاق، کالای خود را کدگذاری کرده است و ما از برنامه سه ماه جلوتر هستیم. انتظار داریم با این طرح قاچاق دخانیات به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

وی در خصوص فروش سیگار در واحدهای خرده‌فروشی اظهار داشت: خرده‌فروشانی که در قالب سه اتحادیه سوپرمارکت، خواربارفروشی و سقط فروشی فعالیت دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه ای که برای این منظور در سایت دخانیات ایران قرار گرفته نسبت به دریافت پروانه برای فروش و عرضه سیگار اقدام کنند.

رمزی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که در این زمینه انجام شده اما استقبال کم بوده است.بر همین اساس ما سه هفته پیش به تمام واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان اعلام کردیم که اگر به واحدهای خرده‌فروشی که فاقد مجوز هستند سیگار و محصولات دخانی فروخته شود مجوز توزیع استانی آنها باطل می‌شود و از اول خردادماه به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل دخانیات تصریح کرد: هر واحد خرده‌فروشی که در زمینه فروش دخانیات تخلفی مرتکب شود اعم از اینکه به افراد زیر سن قانونی سیگار می‌فروشند پروانه آن واحد برای همیشه باطل خواهد شد و دیگر مجوزی صادر نخواهد شد.

 

 

کد خبر : ۳۸۹۲۷۸