خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تداوم اختلاف شهرداری و وزارت نیرو بر سر چاه‌ها/ امیدواریم به دادگاه متوسل نشویم

ارتقایی گفت: ما می‌توانیم برای آبیاری فضای سبز به شهرداری پساب تحویل دهیم و از برداشت آب چاه‌ها جلوگیری کنیم زیرا چاه‌ها در سالهای خشکسالی به تامین آب شرب کمک می‌کنند.

خسرو ارتقائی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره اختلاف بین وزارت نیرو و شهرداری در زمینه استفاه از آب چاه‌ها اظهار داشت: موضوع مدیریت در بحث چاه‌ها متفاوت است، مدیریت واحد شهری شامل شبکه‌های توزیع آب، برق و تلفن می‌شود و در شورای شهر تحت عنوان مدیریت واحد شهری تلقی می‌شود اما مجوز چاه امری حاکمیتی است چون خارج از شهر تهران شهرداری نقشی ندارد.

وی افزود: در داخل شهر باید بین وزارت نیرو و شهرداری هماهنگی باشد مثلا رودخانه‌ای که از شهر عبور می‌کند  شهرداری باید با وزارت نیرو هماهنگ باشد اینکه چه تصمیمی برای رودخانه می‌گیرد آیا رودخانه را سیمانی می‌کند و یا اجازه می‌دهد که آب سفره‌های زیرزمینی را تغذیه کند و این‌ها عواملی هستند که محل برخی درگیری‌های ما با شهرداری است.

 ارتقایی همچنین گفت: در بحث آبیاری فضای سبز حرف ما با شهرداری این است که چرا ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز که ۷۰ میلیون هزینه در بردارد برای آبیاری فضای سبز مصرف می‌شود! ما می‌گوییم باید با وزارت نیرو هماهنگ شود، می‌توانیم خیلی جا‌ها به جای آب چاه پساب تحویل دهیم کما اینکه بسیاری از قنوات شهر تهران آلوده شده و برای شرب مناسب نیست و شهرداری می‌تواند آب آن‌ها را به مصرف آبیاری فضای سبز برساند.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم به شهرداری پساب تحویل دهیم و از برداشت آب چاه‌ها جلوگیری کنیم زیرا چاه‌ها در سالهای خشکسالی به تامین آب شرب کمک می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در خصوص چاه‌ها بحث مدیریت واحد شهری مطرح نیست، خاطرنشان کرد: در گذشته اختلافات ما از طریق دستگاه‌های قضایی دنبال می‌شد که بعد از جلسات بین وزیر نیرو و شهردار تهران کارگروهی تعیین شد تا مسائل داخلی حل شود و از طریق دادگاه پیگیری نکنیم لذا در کارگروه تعیین شده به موضوع پرداخته می‌شود و امیدواریم که مجبور نشویم از طریق محاکم موضوع را دنبال کنیم.

کد خبر : ۳۸۹۰۸۵