خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایلنا؛

افزایش ورود گردشگر به کشور فقط به دلیل جریان خبری برجام است

این افزایش 4 برابری که در 6 ماهه اخیر شاهد بودیم تنها به دلیل جریان خبری برجام و مطرح شدن نام کشورمان بوده است.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به رشد گردشگری و ورود توریست به کشور بعد از توافق هسته‌ای، اظهار داشت: از زمان امضای توافق هسته‌ای ورود توریست به کشور 4 برابر شده است و این عدد بر حسب آمار سازمان‌های مختلف است به طوری که روزنامه بریتیش تریبیون انگلستان تحقیقی در زمینه اولویت‌های سفر اتباع این کشور انجام داده و در این تحقیق انگیزه سفر به ایران رشد قابل توجهی داشته است.

خائف ادامه داد: در این مدت تاجران و فعالان اقتصادی بیش از مردم عادی به کشورمان سفر کرده‌اند که آن هم به علت بررسی بازار و نحوه فعالیت اقتصادی در ایران است. هر چند هنوز اتفاق خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به نبود زیر ساخت‌های لازم گردشگری در کشور گفت: به تازگی رئیس سازمان گردشگری خبر از ورود سه گروه آلمانی و ترکیه ای به ایران جهت احداث هتل داد اما حتی در صورت به نتیجه رسیدن، باز هم در این حوزه با فقر امکانات روبرو هستیم.

خائف تصریح کرد: تحریم‌های چند سال اخیر، نبود فرهنگ‌سازی مناسب و عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف سبب شده که سفر به ایران برای اتباع خارجی سخت شود و اگر به دنبال توسعه گردشگری هستیم باید بسیاری از موازی کاری‌ها حذف شود.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازگانی تهران تصریح کرد: تنها راه رونق گردشگری و جذب توریست، کمک دولت در همه زمینه‌ها به بخش خصوصی است زیرا این بخش نسبت به دیگر حوزه‌های اقتصادی از اشتغالزایی بالایی برخوردار است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی داخلی و تبلیغ جاذبه‌های توریستی کشور در شبکه‌های مطرح خارجی می‌تواند کمک زیادی به جذب توریست کند. این افزایش 4 برابری که در 6 ماهه اخیر شاهد بودیم تنها به دلیل جریان خبری برجام و مطرح شدن نام کشورمان بوده است.

خائف ادامه داد: ما امیدواریم با توجه به توافق هسته‌ای و باز شدن فضای بین‌المللی، گردشگری و صنعت در کشور دوباره رونق پیدا کند ، تمام بخش های اقتصادی کشور اکنون صرفا با امید زنده است.

کد خبر : ۳۸۷۳۶۹