خبرگزاری کار ایران

جوابیه مدیرعامل وقت شرکت خانه سازی ایران+پاسخ ایلنا

کد خبر : ۳۸۷۰۳۲

متن کامل گزارش تحقیق وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی مرتبط با شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران در صفحات ۲۸ تا ۳۱ این گزارش منتشر شده و در تاریخ یازدهم آذرماه سال ۱۳۹۲ به چاپ رسیده و بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی توزیع شده است.

درپی انتشار خبری با کد خبری ۳۸۱۱۵۴ مورخ ۲۶/۳/۹۵ در صفحه اول خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با عنوان «عبورچشم خطا پوش اصولگریان از حقوق شصت میلیون تومانی»، مستند به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل وقت شرکت خانه سازی ایران جوابیه‌ای ارسال کرده است که متن کامل آن به این شرح است:

پیشدآوری، اتهام و نشر اکاذیب برخلاف مستندات موجود در مورد میزان دریافتی حقوق ومزایای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خانه سازی در استناد به مفاد گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی قبل از هرگونه بررسی و صدور حکم در مراجع قضایی فاقد اعتبار می‌باشد اگر چه مورد توجه و برداشت شماو همکاران محترمتان قرار گرفته لکن باید مورد صحت و دقت و انعکاس عین گزارش باشد ولاغیر و هرگونه تحریف و یا برداشت سوء و یا تحلیل نادرست از گزارشات بازرسی، نظارت و سایر برخلاف قوانین موجود کشور بوده و باعث پیگرد قانونی است.

که در این خصوص گزارش تایید نشده هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی میزان دریافتی و حقوق مدیرعامل را در دوره شش ماهه ششصد میلیون ریال قید نموده که رقم مذکور بدون ملاحظات کسور (بیمه و مالیات) قانونی و نهایتا میزان دریافتی می‌باشد و خبرنگار شما این میزان را با بی‌توجهی تمام و بدون ملاحظه عطف به دریافت ماهانه مدیرعامل شرکت نموده است.

هرچند برابر مستندات ارایه شده به پیوست همین نامه وفق ابلاغیه و پرداخت‌های صورت گرفته حقوق دریافتی مدیرعامل در سال مورد اشاره ۱۳۹۲ به طور ماهانه به میزان ۶۸۶۵۹۵۰۰ ریال (به طور ناخالص) می‌باشد ملاحظه می‌فرمایید که اظهار نظر شما در تناقص آشکار و مستند به سوابق پیوستی می‌باشد).

اینجانب و اعضاء محترم هیات مدیره وقت شرکت افتخار دارند که در دوره مسوولیت خویش بر شرکت ما در تخصصی سرمایه گذاری خانه سازی ایران وابسته به تامین اجتماعی علیرغم تجربه بیش از سه مقطع حساس مدیریت تامین اجتماعی توسط آقایان دکتر حافظی، دکتر مرتضوی و دکتر نوربخش (مدیرفعلی سازمان) علیرغم تغییرات در وزارت خانه‌های رفاه – کار و تعاون کارنامه‌ای درخشان و مستند به بازرسی ارکان نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی ارایه و همواره پاسخگوی رویکرد و عملکرد خود باشند و انتساب ایشان را همواره براساس توانمندی‌ها و سوابق و شایستگی‌های آنان که مورد اعتماد و وثوق مسوولین محترم قرار گرفته می‌داند.

اینجانب دراعتراض و انتقاد از اظهارات و قضاوت‌ها و انعکاس غیر منطقی و غیر صحیحی که به نوعی جز نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نمی‌باشد سوال می‌کنم چرا و به چه دلیل در اظهارات خود نسبت به مدیر عامل وقت شرکت آقای الف – ب و تحلیل سوابق و مسوولیت‌های ایشان پرداخته و با تشویش برخوردار از جهت گیری سیاسی شما، قبول مسوولیت اینجانب و مرتبطین محترم که برخی از آنان از بزرگان نظام بوده و خدمات شایسته و بی‌ادعا درگذشته و حال داشته و دارند سخن به میان آورده‌اید.

اینجانب افتخار دارد با سوابق و مسوولیت‌های مختلف در سطح منطقه‌ای و ملی درگذشته و حال به لحاظ حساسیت‌های حوزه عملکردی همواره از اعتماد مردم و مسوولین درسطوح مختلف برخوردار بوده و در این بین کارنامه درخشان، که به دریافت لوح بر‌تر و نمونه در مسوولیت‌های مربوطه بوده دریافت کرده‌ام لکن همواره خودرا خادمی بی‌ادعا و سربازی وفادار به نظام، و ولایت امر رهبری معظم انقلاب دانسته و می‌دانم.

فلذا بار دیگر خواستار آنم که حافظ حرمت و رعایت حدود شرعی و قانونی در خصوص افراد حقیقی وحقوقی باشید انشاء الله.

در ‌‌نهایت، ضمن ابراز تاسف فراوان اعتراض و انتقاد جدی خود و همکاران سابق در مجموعه شرکت به اینگونه برخورد شما و همکارانتان در انعکاس اخبار ناروا، ناصحیح و برداشت‌هایی جهت گیرانه و غلط با اعلام این جوابیه جهت انعکاس در اسرع وقت وفق مقررات خواستار تنویر و شفافیت برابر ابلاغیه و فیش حقوقی پیوست اقدام نموده و مطالب فوق را با درج جوابیه از سایت و معرض دید عموم بردارید در غیر این صورت اینجانب و هیات مدیره وقت شرکت در دوره مسوولیت سالهای ۹۲-۸۹ در پی گیری مطالب غیر واقع و ناروا و کذب مندرج در سایت خبرگزاری صرف نظر از این جوابیه مختصر درجهت دفاع از خدمات ارزشمند خود و همکاران طرح هرگونه دعوی مقتضی در مراجع قضایی ذیصلاح را برای خود محفوظ می‌داند.

امیدوارم تذکرات پیش گفته در جهت اصلاح و بهبود امور موثر واقع شده که در هر حال خداوند متعال را ناظر بر اعمال و رفتار گفتار خوددانسته و بدانیم که روزی درمحضر عدل الهی بایستی پاسخگوی گفتار و کردار خویش خواهیم بود.

پاسخ ایلنا

هرچند ایلنا بنا ندارد که در این زمینه خاص، یعنی تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی، قضاوت خاص داشته باشد، اما با توجه به اینکه متن کامل آن در صحن علنی مجلس قرائت شد و این گزارش به پیوست آن به قوه قضاییه، برای قضاوت نهایی فرستاده شد لذا انتشار این گزارش، نه تنها برداشت ایلنا به شمار نمی‌رود بلکه باید تاکید کرد که در این خبر، موردی به جز آنچه در متن گزارش آمده است منتشر نشده است.

متن کامل گزارش تحقیق وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی مرتبط با شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران در صفحات ۲۸ تا ۳۱ این گزارش منتشر شده و در تاریخ یازدهم آذرماه سال ۱۳۹۲ به چاپ رسیده و بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی توزیع شده است.

لذا با مراجعه به این متن مشخص می‌شود که آیا، ادعاهای آقای مدیرعامل سابق، صحیح است یا اینکه ایلنا به وظیفه انعکاس بی‌طرفانه اخبار عمل کرده است.

با عنایت به متن و نص صریح گزارش، مواردی همچون فقدان کنترل‌های مستمر و مفید، فقدان بررسی و مطالعه طرح‌های توجیهی فنی و اقتصادی اولیه، فقدان برنامه ریزی راهبردی و راهکارهای لازم برای اتهام پروژه‌های سنواتی، انحراف در زمان و هزینه اجرای پروژه‌ها، توقف‌های مکرر و فقدان بازدهی مناسب، اصلیترین مواردی است که در تحقیق وتفحص مجلس از شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران گزارش شده است، حال آنکه درجوابیه آقای مدیرعامل سابق، عملکرد این شرکت همراه با کارنامه‌ای درخشان و مستند به بازرسی ارکان نظارتی درون وبرون سازمانی خوانده شده است.

همچنین یافته‌های تحقیق وتفحص مجلس در بخش نکات تکمیلی، نشان می‌دهد که خبر نخست ایلنا از این گزارش، کاملا منطبق بر نص صریح متن تحقیق و تفحص است. ضمن آنکه در همین جا اشاره شده است که حقوق و مزایای مدیرعامل، هیات مدیره و منصوبین آن‌ها، مغایر آیین نامه مربوطه بوده است.

همچنین یافته‌های ایلنا نشان می‌دهد که باگذشت دو سال و نیم از قرائت گزارش تحقیق وتفحص مجلس، هنوز تکلیف یک میلیارد ودیعه مسکن پرداختی به ایشان، مشخص نشده و به سازمان عودت داده نشده است.

انحراف برآوردی بهای تمام شده پروژه شمس تبریز (ایل گلی) با ۴۴۲/۴ میلیارد ریال انحراف ریالی و ۵/۵ سال افزایش زمان ساخت، ضرر و زیان روزانه ۲۰۷ میلیون ریال پروژه، چهاردانگه، ۴ درصدی بازدهی اقتصادی در ۵۲ ماه و ۴۵ میلیارد ریال خسارت در پروژه زنجان و موارد مشابه در پروژه‌های چالوس و مرزداران، از دستاوردهایی است که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده ولی در جوابیه آقای «الف – ب» با عنوان کارنامه‌ای درخشان از آن‌ها یاد شده است.

متن گزارش خود به خود گویای بسیاری از خسارت‌هایی است که سازمان تامین اجتماعی و در واقع کارگران از قبل عملکرد شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران دیده‌اند از همین رو بیش از این به یک یک موارد اشاره نشده و قضاوت را به خوانندگان می‌سپاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز