خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس کالای ایران:

صادرات قیر به پاکستان می‌تواند از طریق بورس کالا انجام شود

حامد سلطانی‌نژاد گفت: ایران می‌تواند محصولی نظیر قیر را به پاکستان صادر کرده و از طریق بورس کالا این موقعیت را برای صادرکنندگان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد سلطانی‌نژاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان با بیان اینکه بورس‌ها می‌توانند سازوکار ساختاری را برای مبادلات تجاری بین دو کشور فراهم کنند اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم در بورس کالای ایران به وجود آمده و ما می‌توانیم حجم مبادلات یک میلیارد دلاری ایران و پاکستان را به هدفگذاری 5 میلیارد دلاری که در توافقنامه روسای جمهوری دو کشور مطرح شده برسانیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد در حوزه اشتراک‌گذاری تجربیات بورس کالای پاکستان به ویژه در بازار مشتقه به ما کمک کنند.

وی گفت: بورس کالای ایران، اوراق مبتنی بر کالا (اوراق سلف و اوراق صکوک) را در بازار تجربه کرد و می‌توانیم آن را در اختیار پاکستان قرار دهیم.

وی گفت:‌ در نظر داریم تا اکثر کالاهای کشاورزی را در بورس کالای ایران عرضه کرده و آن را تجربه کنیم. بورس‌ها می‌توانند در خصوص دسترسی به بازار ابزارهایی را در اختیار بازارها قرار دهند.

وی افزود: با خالص‌سازی مبالغ بین دو کشور تبادل پول به حداقل خواهد رسید.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه پاکستان بازار خوبی برای کالاهای نفتی و به ویژه قیر است گفت: ایران می‌تواند محصولی نظیر قیر را به پاکستان صادر کرده و از طریق بورس کالا این موقعیت را برای صادرکنندگان فراهم کند.

کد خبر : ۳۸۵۹۶۴