خبرگزاری کار ایران

درخواست فعالان اقتصادی برای انتشار اوراق مشارکت توسط بخش خصوصی

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درباره ضیافت افطاری دیروز رییس جمهور با فعالان اقتصادی توضیح داد.

به گزارش ایلنا، محسن جلال پور در یادداشت تلگرامی خود درباره ضیافت افطاری رییس جمهوری با فعالان اقتصادی نوشت: «افطار را مهمان رئیس جمهور بودیم. روزه را که افطار کردیم، دو نکته را خدمت ایشان عرض کردم.

اول از شورای گفت وگو گفتم. از آن جا که رییس جمهور در سخنرانی خود به طرح مسائل در شورای گفت و گو اشاره کردند، من هم ضمن تشکر از دکتر طیب نیا به خاطر حضور منظم در نشست ها از رییس جمهور خواستم به دیگر وزرا نیز تأکید کنند که نشست های شورا را جدی بگیرند و به طور مرتب شرکت کنند. آقای رییس جمهور هم قول دادند در این زمینه تأکید جدی داشته باشند.

هم چنین مسعود حجاریان خواستار اجازه انتشار اوراق مشارکت توسط شرکت های بزرگ بخش خصوصی شد. رییس جمهور پس از صحبتی کوتاه با دکتر جهانگیری و دکتر طیب نیا، تحقق آن را ممکن دانست و گفت: شخصا این موضوع را پیگیری می کنم و بهتر است هرچه زودتر مقدمات انجام این کار فراهم شود.

وقتی من هم توضیح دادم که در صورت انتشار این اوراق، نیاز مالی شرکت ها توسط عرضه انواع اوراق مشارکت، تامین می شود و منابع بانک ها می تواند به شرکت های کوچک ومتوسط اختصاص داده شود، رییس جمهور قول پی گیری جدی دادند.»

 

کد خبر : ۳۸۴۶۴۱