خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

ژاپن مقصد ٢٠٠ هزار بشکه نفت ایران در ماه گذشته

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از افزایش فروش نفت ایران به ژاپن خبر داد و گفت: این کشور در ماه گذشته بیش از ٢٠٠ هزار بشکه از ایران نفت خریده است.

به گزارش ایلنا، سید محسن قمصری درباره  وضع صادرات نفت ایران به ژاپن با اشاره به این که  قرارداد فروش نفت به این کشور حدود ١٢٠ هزار بشکه در روز است، تصریح کرد: با این وجود میزان خرید نفت این کشور از ایران در سه ماه اخیر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این که این کشور در ماه گذشته بیش از ٢٠٠ هزار بشکه از ایران نفت خریده است، برروی این موضوع تاکید کرد: ظرفیت پالایشی ژاپن در حال کاهش است، به طوری که این ظرفیت، از ٥ میلیون بشکه در روز به ٣ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه رسیده است و قرار است بیش از این نیز کاهش پیدا کند.

قمصری افزود: با این شرائط، ایران می تواند میان ١٦٠ تا ٢٠٠ هزار بشکه از این بازار سهم داشته باشد.

ژاپن یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران است که واردات نفت آن از کشورهای خاورمیانه در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ١٠درصد افزایش یافت. عربستان با صادرات میانگین یک میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز در ماه آوریل بزرگترین تامین کننده نفت این کشور بود و پس از آن عراق با ١٦٧ هزار بشکه در روز در جایگاه بعدی قرار داشت.

درماه آوریل ٢٠١٦ حدود ٨٧,٦ درصد از مجموع واردات نفت خام ژاپن از کشورهای خاومیانه صورت پذیرفته که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ١٠ درصد بیشتر است.

 

کد خبر : ۳۸۲۷۹۷