خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از عبدالله موحد؛

سوالات افکار عمومی از منتشرکنندگان فیش‌های بانکی و ظاهرا حقوقی!؟

چند روزی است که یک جریان مخالف دولت با انتشار فیش حقوقی از برخی مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تلاش کرده است تا نشان دهد مدیران دولت یازدهم با مدیریت اشرافی خود درحال غارت بیت‌المال هستند و به ایجاد فاصله طبقاتی دامن می‌زنند و منافع مردم را درنظر نمی‌گیرند.

 مقام معظم رهبری: اتحاد ملت و دولت، نباید در هیچ حالتی برهم بخورد.

چند روزی است که یک جریان مخالف دولت با انتشار فیش حقوقی از برخی مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تلاش کرده است تا نشان دهد مدیران دولت یازدهم با مدیریت اشرافی خود درحال غارت بیت‌المال هستند و به ایجاد فاصله طبقاتی دامن می‌زنند و منافع مردم را درنظر نمی‌گیرند. این جریان در هجمه رسانه‌ایی خود اخبار و مطالب غلط وصحیح را باهم میکس کرده و نشانی‌های نادرستی به افکار عمومی می‌دهد تا به زعم خود بتواند بین ملت و دولت فاصله ایجاد کند و ضمن ترویج بدگمانی به بدنه ملت نسبت به دولت نیز ایجاد نارضایتی و حتی اعتراضات اجتماعی را برانگیزاند.

هرچند که ممکن است در میان افکار عمومی آنهایی که به صحت و سقم این اخبار وقوف ندارند این اسناد را معتبر بدانند اما پس ازفروکش کردن هیجانات ناشی از این ظاهرا افشاگری‌ها مردم دقیقا به ماهیت این رفتارها و عملکردها و اسناد پی می‌برند و نقشه آنها نقش بر آب می‌شود. دراین میان مردم و زندگیشان که از عملکرد بد و فاجعه‌آمیز دولت نهم و دهم همچنان ملتهب و مجروح است از بانیان این افشاگری‌ها سوالاتی دارند و مطرح می‌کنند که متاسفانه منتشرکنندگان این اسناد خود و رسانه‌هایشان هیچ پاسخی برای این سوالات ندارند و با زیرکی از پاسخ دادن طفره می‌روند. مردم با طرح این سوالات می‌پرسند:

۱-مردم می‌پرسند چرا در یک رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای رسانه‌ای اسناد بانکی مربوط به گردش حساب افراد را بعنوان فیش حقوقی منتشر می‌کنید؟

۲-افکار عمومی می‌پرسد اگر یک مدیر حقوق قانویش را پس انداز نماید و بعدا در هنگام نیاز برداشت کند آیا باید وجدان و اخلاق را زیر پا گذاشت و او را متهم به دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی کرد؟

۳-مخاطبان رسانه‌ای این جریان سیاسی می‌پرسند آن هنگامی که برخی از مدیران طراز اول دولت‌های نهم ودهم به ریخت و پاش‌های آنچنانی از بیت‌المال مشغول بودند و تعدادی از آنها هم‌اکنون با حکم دستگاه قضا در زندان آب خنک می‌خورند شما کجا بودید؟ و چرا افشایشان نکردید؟ و باز می‌پرسند احتمالا شما از اینکه رفقایتان در زندان هستند درحال انتقام گیری با اسناد دروغین هستید؟

۴-شما سند گردش مالی یک پزشک زحمتکش و حاذق سازمان تامین اجتماعی که مطبش را تعطیل کرده است و درحال خدمت به خانواده بزرگ و نیازمند این سازمان است بعنوان حقوق های گزاف مطرح می‌کنید درحالیکه حاضر نیستید بگویید دوستان‌تان در دوران دولت‌های نهم و دهم چگونه اموال این سازمان را شخم زدند و به غارت‌های کلان پرداختند؟

۵-افکار عمومی می‌پرسد مگر شما از متن منتشره تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی خبر ندارید که چگونه بخش کوچکی از غارت اموال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی توسط مدیرعامل وقت افشا گردید و علیه‌اش اعلام جرم شد؟

۶-بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌پرسند آن روزی که اموال و مایملک این سازمان با یک امضای مدیرعامل وقت در دولت دهم به برخی از خواص و نورچشمی‌ها ازجمله بابک زنجانی. آقای ع. آقای ش و....... تحت عنوان موسسات خیریه و دانشگاه داده شد شما چرا روزه سکوت گرفتید و از رسانه‌های‌تان آتش بر سر اختلاس‌کنندگان نریختید؟

۷-همین بیمه شدگان می‌پرسند شما چرا در سه سال گذشته نگفتید مدیرعامل فعلی سازمان تامین اجتماعی یک سوم حقوق مصوبش را دریافت می‌کند و باینکه پزشک حاذقی است مطبش را هم تعطیل نموده؟

۸-افکار عمومی از منتشرکنندگان این اسناد می‌پرسند شما که دم از نوع‌دوستی و حمایت از مستضعفین و کارگران و بازنشستگان می‌زنید چرا در دستگاه‌ها و موسسات اقتصادی خود حق بیمه مصوب قانونی بیمه‌شدگان را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌کنید که الان با یک بدهی چند میلیارد تومانی روبرو نشوید؟ این کار شما حق‌الناس نیست؟ تضییع حقوق کارگر و بازنشسته نیست؟

اگر بخواهیم از این دست سوالات را مطرح کنیم تعداشان از حوصله بحث ما خارج خواهد شد اما لازم است بگوییم که کارگردانان این بازی بی‌اخلاق رسانه‌ای نه تنها به منافع مردم و کشور فکر نمی‌کنند بلکه این رفتارشان هم از سر دلسوزی نیست. آنها در خیال خود می‌اندیشند که می‌توانند با این کارها و رفتارها بین ملت و دولت یازدهم تقابل ایجاد کنند و مردم را علیه دولت به خیابان‌ها بکشانند اما نمی‌دانند مردم شریف ایران به ویژه بازنشستگان و عائله تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فهیم‌تر و آگاهتر از آن هستند که اینها خیال می‌کنند و هرگز اسیر این فضاسازی‌های بی‌اخلاق نمی‌شوند.

متاسفانه این گروه از بازی‌گردانان پشت صحنه افشاگری‌ها که خود را مسلمان هم می‌دانند بی‌توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  که در خرداد ماه امسال در مراسم ارتحال پیر جماران فرمودند: اتحاد ملت و دولت، نباید در هیچ حالتی برهم بخورد؛ نیز توجهی نداشته و همچنان بر کوره رفتار نفاق‌آلود خود می‌دمند تا شاید از این نمد کلاهی بسازند.

جا دارد که به این جماعت توصیه‌ای بکنیم که اجازه ندهید با این رفتار شما دشمنان انقلاب اسلامی نظام خوشحال شوند و قند در دلشان آب شود از اینکه ایرانی‌ها خودشان بجان هم افتاده‌اند. نگذارید ناخواسته بازیگر زمین بدخواهان انقلاب شوید چراکه این رفتارتان جز ضرر به مردم و تشویش و ایجاد نگرانی در ذهن آنها حاصل دیگری ندارد.

کد خبر : ۳۸۱۴۴۲