خبرگزاری کار ایران

کاهش 20درصدی تلفات رانندگی در راه‌های کشور

معاون برنامه ‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد، با نهایی شدن تدوین سند راهبردی کاهش تلفات رانندگی در راه های کشور ، تلفات جاده ای در راه ها در سال جاری 20 درصد کاهش یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی در هفتاد و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور افزود: امیدواریم این سند هر چه زودتر به مرحله اجرایی برسد.

وی، بر کاهش تلفات جاده ای در استان کرمان تاکید کرد و گفت:در سال جاری حدود 300 کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و استان‌های همجوار در صورت تایید اعتبار به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به برگزاری 9 جلسه کمیسیون ایمنی استان کرمان از بهمن ماه سال گذشته تاکنون افزود: کمیسیون ایمنی استان در سال‌های گذشته فعال نبود و برگزاری مستمر این جلسات نشان می‌دهد کرمان به سمت کاهش تلفات جاده‌ای به صورت جدی گام برداشته است.

امینی با بیان اینکه آمار بالای فوت و جرح به دلیل واژگونی ناشی از سرعت بالای رانندگی در استان کرمان رخ می‌دهد، تصریح کرد: طولانی بودن محورهای مواصلاتی و سرعت بالا باعث افزایش سوانح رانندگی در استان کرمان شده است و باید برای چنین استان‌هایی نصب دوربین‌های ثبت تخلف و افزایش تعداد سامانه‌های هوشمند مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه با تشریح اقدام های انجام شده در استان‌هایی که سوابق بالایی در تصادفات جاده ای دارند، اظهار داشت: نصب دوربین‌های نظارتی در استان‌هایی که تصادف به دلیل سرعت بالای رانندگی رخ می‌دهد، باید در اولویت قرار گیرد و در همین راستا نصب 98 فقره دوربین تا پایان امسال در کل کشور به بهبود وضعیت ایمنی راه ها در استان‌ها کمک خواهد کرد.

امینی با بیان اینکه ارتقای ایمنی در پنج محور ماهان - بم، جیرفت - کهنوج، جیرفت - بافت، جیرفت- سه راه بم و کرمان- راور- دیهوک باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: برای سه محور مواصلاتی در استان کرمان که جزو محورهای پرتصادف گزارش شده است باید برنامه ‌ریزی و منابع اعتباری بیشتری اختصاص یابد و نظارت بر کنترل ترددها، تمرکز بر عمق محورهای یاد شده نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 

کد خبر : ۳۸۱۲۹۷