خبرگزاری کار ایران

واعظی:

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت تخصیص منابع قرار گیرند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، راهگشای رونق اقتصادی در کشور است، گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی باید در اولویت تخصیص منابع قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۶ پروژه «افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، پروژه ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و سامان دهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره» را به عنوان پروژه های کلیدی تعریف شده برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

طبق مصوبه هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ۱۶ فروردین ماه امسال به استناد مفاد مصوبه تیرماه هیات وزیران برگزار شد و به دنبال ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری درباره پروژه های اقتصاد مقاومتی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مجریان هر یک از این پروژه ها را نیز منصوب کرد.

به گزارش روزسه شنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در چهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: پیگیری پروژه های یادشده به طور جدی و مستمر ادامه خواهد یافت.

وی همگرایی دستگاه های اجرایی برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های دارای اولویت را ضروری خواند و خاطرنشان ساخت: باید در تخصیص منابع به پروژه هایی که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اولویت دار اعلام می شود جدیت به خرج داد.

واعظی، نظارت و هدایت منابع به سوی پروژه های اقتصاد مقاومتی را ضروری برشمرد و بیان داشت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی رونق اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

«فرهاد دژپسند» معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این جلسه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را از دستگاه های پیشرو در تدوین و ارائه به موقع پروژه های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

براساس این گزارش، چهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و مسئولان پروژه های 6 گانه برگزار شد.

کد خبر : ۳۸۱۰۱۳