خبرگزاری کار ایران

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

عملیاتی شدن ٨٠ درصد از قراردادهای فروش نفت به بازارهای اروپا

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از عملیاتی شدن ٨٠ درصد از قراردادهای فروش نفت ایران به مقصد اروپا خبر داد و گفت: مذاکرات با شرکتهای بزرگ برای فروش نفت ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، سید محسن قمصری با اشاره به این که شل یک محموله نفت را از ایران به صورت اسپات (تک محموله) دریافت کرده است دراین باره که آیا مذاکراتی با این شرکت برای خرید نفت خام بیشتر انجام شده است، افزود: مذاکرات با این شرکت (شل) و دیگر شرکتهای بزرگ ادامه دارد وامیدواریم بزودی و طی روزهای آینده به نتیجه برسیم.

وی دراین باره که چه میزان از قراردادهای ٦٠٠ تا ٧٠٠ هزار بشکه در روز ایران با شرکتهای اروپایی تاکنون عملیاتی شده است، افزود:  ٨٠ درصد این میزان عملیاتی شده است.

قمصری با بیان این که ایران با شرکتهایی از ایتالیا (ساراس و ایپلم)، اسپانیا (رپسول) و یونان (هلنیک) قرارداد فروش نفت امضا کرده است دراین باره که آیا همه این شرکتها نفت خام خود را حمل کرده اند، تصریح کرد: همه این شرکتهایی که قرارداد امضا کرده اند نفت خام خود را حمل کرده اند ضمن این که بخشی از قرارداد با این شرکت به صورت بلندمدت است و حمل محموله های نفتی از سوی آنها ادامه دارد.

ایران پس از لغو تحریمها در ماه ژانویه گذشته تلاش کرده است سهم از دست رفته خود را در بازارهای جهانی احیا کند و از آن زمان تا کنون موفق شده است صادرات نفت خود را به بیش از دو برابر برساند. میزان صادرات نفت ایران هم اکنون بیش از ٢ میلیون بشکه در روز است و بازستاندن سهم از دست رفته در بازارهای اروپا یکی از اهداف ایران برای افزایش سهم خود در بازار است اگرچه بزرگترین مشتریان نفت ایران در آسیا حضور دارند و اولویت ایران برای بشکه های صادراتی، بازار آسیاست.

 

کد خبر : ۳۷۹۵۲۳