خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاونی مسافربری شماره ۱۵ نهاوند:

رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری برای داشتن بیمه دچار مشکلند/ خدمات پس از فروش وجه تمایزات عقاب افشان با دیگر تولیدکنندگان

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۲۳۰

مدیر تعاونی مسافربری شماره 15 نهاوند استان همدان گفت: بسیاری از مسافران به دنبال اتوبوس‌های مارال اسکانیا هستند.

سعید قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ضرورت توجه به رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری گفت: بسیاری از این رانندگان برای داشتن یک بیمه معمولی هم دچار مشکل هستند.

متن کامل گفت‌وگوی ایلنا با مدیر تعاونی مسافربری شماره 15 نهاوند در ذیل آمده است:

از شرایط تعاونی شماره 15 نهاوند برای‌مان بگویید.

این تعاونی از پیش از انقلاب، مثل خیلی شهرهای دیگر به عنوان TBT در نهاوند بنا نهاده شد و بنده از سال 1352 در این حوزه با مردم، مسافران و رانندگان سروکار داشته‌ام. در طول این 4 دهه، همیشه به دنبال ارائه خدماتی مطلوب به مسافران بوده‌ایم و همواره سعی کرده‌ایم با به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل این تعاونی که حالا با نام بی‌تا شناخته می‌شود، بهترین شرایط را برای مردم فراهم کنیم. خوشبختانه من به واسطه شغل پدرم که گاراژدار بود، کاملاً با فضای رانندگی و جاده آشنا بودم و همین موضوع سبب شد امروز شرایطی بر تعاونی شماره 15 نهاوند حاکم باشد که کمتر کسی از آن ناراضی است.

به غیر از مدیریت بر این تعاونی در طول این سال‌ها کار دیگری هم کرده‌اید؟

بله. من دوچرخه‌سوار حرفه‌ای و حتی در سال‌های دور عضو تیم ملی بودم. ضمن اینکه در طول این سال‌ها به صورت شراکتی با دوستانم اتوبوس‌داری کرده‌ و می‌کنم و در کنار این‌ها رئیس تشکیلات صنفی مسائل مربوط به اتوبوس و رانندگان این وسیله نقلیه در نهاوند هم هستم.

تعاونی تحت مدیریت شما هم‌اکنون با چند اتوبوس به مسافران خود خدمات‌رسانی می‌کند؟

تعاونی ما در شهر کوچکی مثل نهاوند امروز این افتخار را دارد که از 27 اتوبوس خود 25 اتوبوس VIP دارد و واقعاً شرایط بسیار خوبی را برای مسافران به وجود آورده است. تعاونی شماره 15 نهاوند همواره در کل استان همدان به واسطه شرایطی که دارد به عنوان تعاونی نمونه شناخته می‌شود و این دلیلی ندارد جز اتوبوس‌های بسیار خوبی که ما از آنها برای خدمت‌رسانی استفاده می‌کنیم.

امروزه تقریباً به‌روزترین اتوبوس‌های اروپا را در حال تردد در جاده‌های‌مان می‌بینیم. بیشتر از چه برندهای اتوبوسی استفاده می‌کنید؟

اکثر اتوبوس‌های ما و در واقع بیش از 20 اتوبوس فعال در تعاونی شماره 15 نهاوند از برند اسکانیاست که توسط شرکت عقاب افشان به عنوان نماینده این برند سوئدی در ایران ساخته می‌شود.

 

به چه دلیل استفاده از اتوبوس‌های اسکانیا برای شما و مالکان اتوبوس‌های تعاونی شما در اولویت است؟

در سیستم حمل و نقل در تمام دنیا یک اصل اساسی وجود دارد به نام «مشتری». شما زمانی می‌توانید موفق باشید که مشتری شما از خدمات‌تان رضایت داشته باشد. نکته‌ای که باید در اینجا به آن توجه داشت، علاقه صرف مالکان به اسکانیا نیست، این مسافران هستند که سرمایه‌گذاران را ترغیب می‌کنند تا اتوبوس اسکانیا بخرند. امروزه بیشتر مسافران ما بدون تعارف و اغراق دنبال اتوبوس‌های مارال اسکانیا هستند. باور کنید که بارها پیش آمده مسافری با نیت سوار شدن بر مارال، وقتی در ترمینال پی برده باید سوار اتوبوس دیگری شود، ناراحت شده است. امروزه اتوبوس‌های اسکانیا مورد استقبال هستند و دلایل زیادی از جمله کیفیت موجب شده مسافران دنبال این اتوبوس‌ها باشند.

 

شما در تعاونی شماره 15 تا چه حد به دنبال جلب رضایت مسافران هستید؟

همانطور که گفتم، اصل برای ما مشتری است. اگر مسافر نباشد، وجود ما هم کاملاً بیهوده است. بنابراین من وظیفه دارم همه چیز را برای مسافر در شرایط مطلوب حفظ کنم. ما علاوه بر کیفیت اتوبوس‌ها، راننده‌ها، کمک‌راننده‌ها، مهماندارها و حتی نحوه برخورد با مسافران را در طول مسیرها مدنظر قرار می‌دهیم و همواره بر این مسائل تأکید داریم. من نمی‌توانم وقتی یک مسافر نهاوند - تهران بیش از 30 هزار تومان هزینه بلیت اتوبوس می‌دهد به اندازه‌ای کمتر از این مبلغ به او سرویس بدهم. خدا را شکر می‎کنم که رضایت کافی از مجموعه ما در بین مسافران وجود دارد.

 

اگر بخواهیم آن‌طرف قصه را هم ببینیم، فکر می‌کنید رانندگان به نسبت مسؤولیتی که دارند، مورد توجه قرار می‌گیرند؟

راستش را بخواهید خیر. واقعاً این قشر که زحمات زیادی می‌کشند و مسؤول حفظ جان و مال مردم هستند، کمتر مورد توجه مسؤولین و برنامه‌ریزان قرار گرفته‌اند. البته الان شرایط به نسبت گذشته خیلی فرق کرده و امروز ما راننده‌ای را نمی‌بینیم که کارت هوشمند نداشته باشد و به صورت روزانه مورد بررسی مراجعی نظیر پلیس، سازمان پایانه‌ها و ... قرار نگیرد، اما نکته مهم، معیشت و آینده این قشر زحمتکش است. خیلی از این عزیزان برای داشتن یک بیمه معمولی هم دچار مشکل هستند. به نظرم یک راننده باید با آسودگی خاطر پشت فرمان اتوبوس بنشیند و به جاده بزند. امیدوارم مسؤولین قدری ویژه‌تر زحمات راننده‌ها را مدنظر قرار دهند.

 

کمی هم از شرایط خدمات پس از فروش عقاب افشان برای‌مان بگویید.

به نظرم یکی از وجه تمایزات عقاب افشان با دیگر تولیدکنندگان اتوبوس همین خدمات پس از فروش آن است که خیال همه مالکان اتوبوس‌های اسکانیا را راحت کرده است. خوشبختانه شما در هر ساعت شبانه‌روز نیاز به کمک داشته باشید پرسنل خدمات پس از فروش عقاب افشان آماده کمک به رانندگان هستند. ضمن اینکه در اغلب مسیرهای کشور هم نمایندگی‌ها حضور دارند و ما می‌توانیم از آنها استفاده کنیم؛ مثلاً در مسیر اتوبوس‌های ما که بیشتر به سمت تهران و جنوب کشور در تردد هستند، نمایندگی‌های خرم‌آباد، همدان و اراک حضور دارند.

 

یک مسأله مهم در مورد اتوبوس‌داری، استفاده صحیح و مطلوب از خودرو است. به نظر شما چقدر فرهنگ استفاده درست از اتوبوس در بین رانندگان و مسافران وجود دارد؟

خوشبختانه نسبت به قبل همه چیز بهتر شده است. قبلاً مسافر فکر می‌کرد که از زمان سوار شدنش به اتوبوس باید خوراکی بخورد تا زمان رسیدن به مقصد و رانندگان و مهمانداران هم به خیلی چیزها بی‌تفاوت بودند اما حالا شرایط بهتر شده است. سوای این در بحث فنی اتوبوس‌ها خوشبختانه سخت‌گیری‌ها بیشتر شده و الان در همه پایانه‌های مسافربری مدیر فنی وجود دارد و هر اتوبوسی قبل از حرکت باید تأییدیه مدیر فنی را بگیرد. من شخصاً فکر می‌کنم راننده مهمترین کسی است که می‌تواند شرایط این بهره‌برداری مطلوب از اتوبوس را فراهم کند.

 

و سؤال پایانی؛ آیا وضعیت جاده‌های‌مان مطلوب است؟

علیرغم بهبود نسبی شرایط، هنوز خیلی از جاده‌های ما کشش این همه خودرو را ندارند و این موضوع در روزهای پرکار ترافیک کلافه‌کننده می‌شود. ضمن اینکه هنوز بخشی از جاده نهاوند به ملایر که اتوبوس‌های ما در آن رفت‌وآمد دارند.

رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری برای داشتن بیمه دچار مشکلند/ خدمات پس از فروش وجه تمایزات عقاب افشان با دیگر تولیدکنندگان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز