خبرگزاری کار ایران

بورس لندن میزبان اوراق صکوک وکالت

بورس لندن میزبان یکی از اعضای گروه بانک توسعه اسلامی شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، موسسه خدمات مالی ICD یکی از اعضای بانک توسعه اسلامی، اوراق صکوک با سررسید 5 ساله خود به ارزش 300 میلیون دلار را در بورس لندن مورد پذیرش قرار داد.

بر اساس این گزارش، اوراق صکوک منتشر شده توسط این موسسه خدمات مالی به منظور تأمین مالی پروژه های بخش خصوصی با هدف رشد اقتصادی انجام گرفته است.

در سال 2016 میلادی موسسه خدمات مالی ICD توانست در حدود 70 درصد و به عبارتی 850 میلیون دلار از بودجه پروژه 1.2 میلیارد دلاری این بخش خصوصی را تأمین کند.

اوراق صکوک طرح تأمین مالی میان مدت(MTN) که توسط موسسه خدمات مالی ICD و بر اساس صکوک وکالت صادر شده است، یکی از اصلی ترین برنامه های این موسسه برای تأمین مالی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، گروه مالی HSBC و اعضای سندیکای صکوک که شامل 13 موسسه مالی بین المللی و بانک های منطقه ای هستند، برنامه ریز برنامه این اوراق وکالت میان مدت MTN خواهند بود.

خالد آل عبودی، مدیر ارشد اجرایی موسسه خدمات مالی ICD در این خصوص اظهار داشت: بسیار خرسندیم که موفق شدیم اوراق صکوک برنامه اوراق صکوک طرح تأمین مالی میان مدت(MTN) را در بورس لندن مورد پذیرش قرار دهیم.

وی ادامه داد: ورود این اوراق در بورس لندن به عنوان بزرگترین مرکز بین المللی پذیرش اوراق قرضه و ابزارهای مالی اسلامی، به موسسه خدمات مالی ICD این امکان را می دهد تا به سرمایه گذاران جهانی اوراق های با درآمد ثابت و ابزارهای مالی اسلامی دسترسی داشته باشد و بدین ترتیب، از بازار اولیه و نقدینگی بازار ثانویه از طریق انتشار اوراق صکوک حمایت کند.

ICD در واقع یک موسسه مالی توسعه ای چند جانبه است که در سال 1999 میلادی با حمایت بانک توسعه اسلامی تاسیس شد. هدف از تاسیس این موسسه و گروه مالی حمایت از توسعه اقتصادی کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی از طریق تأمین مالی پروژه های بخش های خصوصی در این کشورها است .

تأمین مالی، ایجاد رقابت، کارآفرینی ، خدمات مشاوره ای دولتی و خصوصی و ترغیب سرمایه گذاری خارجی از خدمات این موسسه مالی به اعضای بانک توسعه اسلامی است .

سرمایه این موسسه در حدود 4 میلیارد دلار است و تا به حال موجب تأمین مالی پروژه های بخش خصوصی در 52 کشور عضو بانک توسعه اسلامی از طریق ارائه خدمات مشاوره ای و ... شده است.

 

کد خبر : ۳۷۸۰۳۲