خبرگزاری کار ایران

در دیدار خزاعی با وزیر خارجه لیتوانی؛

ایران و لیتوانی توافق‌نامه همکاری اقتصادی امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۸۸۷

موافقت‌نامه همکاری اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور در دیدار وزیرخارجه لیتوانی با رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشورمان به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، محمد خزاعی در این دیدار با بیان اینکه این چهارمین موافقتنامه همکاری میان دو کشور است، گفت: این تفاهم نامه برای ما بسیار مهم بوده و تعهدی برای همکاری میان ایران و لیتوانی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کشور لیتوانی گفت: این کشور علی‌رغم وسعت کم، تولید ناخالص داخلی بالایی دارد و اقتصاد آن در مقایسه با جمعیت آن قوی است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند در دو بخش "تجارت و سرمایه گذاری" و "بانکی" با لیتوانی همکاری اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: ایران به عنوان نقطه کانونی برای صادرات به سایر کشورها و نیز سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و فناوری‌اطلاعات شریک‌تجاری مناسبی برای لیتوانی است.

خزاعی همچنین تاکید کرد: ما آماده حمایت از شرکت‌های لیتوانی برای سرمایه گذاری تحت قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی(فیپا) در ایران هستیم.

وی با بیان اینکه تجارت و سرمایه‌گذاری نیازمند سیستم بانکی است، افزود: پیشنهاد می‌کنم در هیات همکاری بعدی، بخش بانکی لیتوانی حضور داشته باشد تا درباره همکاری‌های بانکی مذاکره شود.

خزاعی افزود: ملاک ما برای همکاری‌های اقتصادی اندازه و وسعت کشورها نیست، بلکه تاریخچه کشورها از نظر اقتصادی حائز اهمیت است.

معاون وزیر و رئیس سازمان‌کل سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی با بیان اینکه لیتوانی از سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا در آمده، تاکید کرد: همکاری با ایران برای لیتوانی هم بسیار مهم است.

در ادامه این دیدار "لیناس لینکو یسییوس"، وزیرخارجه لیتوانی با اشاره به دیدارهای خود با رئیس جمهور کشورمان و وزرای امورخارجه و ارتباطات، با تاریخی خواندن این دیدار گفت: روابط تجاری لیتوانی و ایران باید توسعه یابد.

وی آمادگی کشورش برای امضای هرگونه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری با ایران را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه لیتوانی گفت: ما می‌توانیم در بخش‌های کشاورزی و فناوری اطلاعات با ایران همکاری داشته باشیم.

تاکید بر تشکیل کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو شکور، تعیین حوزه های مشترک همکاری در بخشهای راه و حمل و نقل، صنعت، محیط زیست، فناوری اطلاعات، کشاورزی، گردشگری و بهداشتی بین دو کشور، تقویت و توسعه ارتباطات و روابط اقتصادی دو جانبه، تنوع دادن به همکاری های اقتصادی دوجانبه و نیز ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری و تسهیل تبادل اطلاعات اقتصادی از جمله مهمترین محورهای موافقتنامه همکاری های اقتصادی امضاء شده میان دو کشور ایران و لیتوانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز