خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با ایلنا:

قراردادهای خارجی به واردات منجر نمی‌شود/ پیش بینی رشد 8 درصدی مصرف برق در فصل تابستان

کردی با ابراز امیدواری از اینکه پیک مصرف تابستان را بدون چالش عبور کنیم، رشد متوسط مصرف 5 تا 8 درصدی را در برخی مناطق پیش بینی کرد.

آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره نگرانی های بخش خصوصی بابت استفاده از فاینانس و احتمال گسترش واردات  در قرارداد با خارجی ها گفت: این مسئله واقعیت ندارد فقط نگرانی است که بخش خصوصی هر باره مطرح می کند لذا ما این نگرانی را در مناقصاتی که برگذار کرده ایم لحاظ کرده ایم و دیدگاهمان این است که از طریق جذب سرمایه و فاینانس خارجی در جاهایی که به لحاظ تامین منابع مشکل داریم، استفاده کنیم تا صنعت داخل نیز رونق یابد.

وی افزود: در این راستا البته امتیازات را نیز به شرکت هایی می دهیم که شریک و جوینت داخلی داشته باشند و ترجیح مان این است که قانون استفاده از توان حداکثری تولید داخل حتما رعایت شود و شکی نیست که در تمام مناقصات شرط لازم و اصلی مان همین مسئله است.

کردی خاطرنشان کرد: هرکس بیشتر از تولیدات داخل استفاده کند از امتیاز بالاتری برخوردار می شود یعنی اینگونه نیست که صنعت و پتانسیلی که طی چند سال اخیر دست یافته ایم نادیده گرفته و کنار گذاشته شود.

مدیر عامل شرکت توانیر یادآور شد: مشکل ما تامین مالی و سرمایه در صنعت برق است و اگر تامین مالی صورت گیرد قطعا با جوینت داخلی منجر به تقویت صنعت برق و شرکت های داخلی خواهد شد.

وی در ادامه درباره برنامه وزارت نیرو جهت عبور از پیک مصرف برق اظهار داشت: ما تمامی تمهیدات لازم برای عبور از پیک مصرف سال 95 را اندیشیده و پیش بینی کرده ایم ضمن اینکه تمام تلاش خود را می کنیم تا از رفاه مردم کاسته نشود.

کردی با ابراز امیدواری از اینکه پیک مصرف تابستان را بدون چالش عبور کنیم، رشد متوسط مصرف 5 تا 8 درصدی را در  برخی مناطق پیش بینی کرد.

 

کد خبر : ۳۷۵۸۱۷