خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد عنوان کرد؛

واگذاری طرح‌های عمرانی انتفاعی به بخش خصوصی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پنجاه و نهمین جلسه مشترک گفتگوی دولت و بخش خصوصی بر واگذاری طرحهای عمرانی انتفاعی به بخش خصوصی به عنوان سیاست اصلی دولت، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا در این نشست با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی امسال متعهد شد هزار پروژه طرحهای عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی افزود: در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، ارزش طرحهای عمرانی کشور 480 هزار میلیارد تومان بود و در سال گذشته 21 هزار میلیارد تومان برای این طرحها پول، پرداخت شده  است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی  تاکید کرد: دولت ،نگاه پیمانکاری به بخش خصوصی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 12 طرح ملی برون گرایی اقتصادی در دولت تعریف شده است ،گفت: مسئولیت این کار به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار شده است.

وی بیماری عمده اقتصاد کشورمان را که منشاء همه ناکارآمدی ها و سطح نازل بهره وری است را به دلیل پایین بودن نقش بخش خصوصی و فربهی بخش دولتی ،عنوان کرد.

طیب نیا با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه بانکها بسیار مهم است، افزود : ادغام صندوق ضمانت صادرات با بانک صادرات می تواند یک راه حل اصولی و موثر برای کمک و ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی باشد که می توان بررسی کرد.

وی در ادامه  از بخش خصوصی  خواست به دولت در خصوص شناسایی و تعیین کشورهای هدف از نظر پتانسیل های همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری کمک نمایند.

وزیر امور  اقتصادی و دارایی  تصریح کرد: باید از بین کشورهای  دنیا،با تدوین استراتژی  توجه کشور را روی تعدادی  از کشورهایی که آمادگی تامین مالی بین المللی در قالب  سرمایه گذاری  مستقیم خارجی و فاینانس در کشورمان دارند ،متمرکز نماییم.

کد خبر : ۳۷۴۷۹۹