خبرگزاری کار ایران

همتی:

نظارت و حمایت را تواماً در صنعت بیمه اجرایی می کنیم

مراسم معارفه عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران و تودیع محمد ابراهیم امین، رئیس کل سابق بیمه مرکزی امروز ۵ خرداد با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای شورای معاونین وزارت امور اقتصادی و دارایی، مشاور رئیس جمهور، فرمانده پلیس راهور ناجا، اعضای شورای عالی بیمه، مدیران عامل شرکت های بیمه، مدیران عامل بانک ها و مقامات کشوری و لشکری در سالن اجتماعات بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، همتی طی سخنانی در این مراسم گفت: نقش مسلط بازار پول مانع توسعه سایر بازارها مثل بیمه و سرمایه است لذا باید اقداماتی انجام دهیم که بازار بیمه نیز ایفای نقش کند و امیدوارم با تشکیل شورای ثبات بحث های مشترک در بازارهای پول، سرمایه و بیمه به نتیجه برسد.
 وی در ادامه افزود: نظارت در صنعت بیمه را با تدبیر دنبال خواهیم کرد اما نمی خواهیم شرایطی حاکم شود که شرکت های بیمه این احساس را داشته باشند که نهاد ناظر در صدد امر و نهی به آنهاست بلکه می خواهیم در شرایطی مناسب هم نظارت و انضباط در صنعت بیمه را اجرایی کنیم و هم با حمایت و پشتیبانی از شرکت های بیمه به گسترش این صنعت کمک کنیم.  لذا بحث کنترل توانگری مالی شرکت های بیمه با دقت و قوت ادامه خواهد یافت.‌
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران  وضعیت بیمه عمر در کشور را نامناسب دانست و افزود: در بیمه عمر پس اندازی در شرایط فعلی باید به دنبال راهکارهایی بود تا شاهد تحولات مثبتی را شاهد باشیم.
 وی از بیمه اتکایی به عنوان بخشی مهمی یاد کرد و گفت: من روی این حوزه بسیار حساس هستم و وجود و تداوم قدرت نظارت بیمه مرکزی به اتکایی و اتکایی اجباری بر می گردد. این موضوع مهم است و در صورت تغییر باید  ابزارهای نظارتی و کنترلی بهتری جایگزین آن شود.
 همتی با اشاره به نقش بیمه مرکزی در توسعه و تعمیم فرهنگ بیمه گفت: بیمه مرکزی و شرکت های بیمه باید در این حوزه نیز تلاشی مضاعف داشته باشند و ضمن توسعه و تعمیم بیمه از تلاش ها و خدمات آنها دفاع کنیم.

همتی با تشکر از روسای سابق بیمه مرکزی بابت تمام کارهایی که انجام دادند، تاکید کرد: آقای امین فرد بسیار شریفی هستند و من برای ایشان آرزوی توفیق دارم. امروز هم به علت کسالت حضور ندارند و به خاطر تلاش هایی که انجام دادند، از ایشون یاد می کنم.

  همتی در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب همواره پذیرای افکار و ایده های جدید هستم.
همچنین در پایان این مراسم دکتر همتی در نشستی صمیمانه با خبرنگاران از پیشنهاد برگزاری جشنواره بیمه و رسانه استقبال کرد و گفت: صنعت بیمه از رسانه های تخصصی در حوزه بیمه حمایت می کند.

 

کد خبر : ۳۷۴۷۷۰