خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیرنیرو عنوان کرد؛

160هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌کاره در صنعت آب و برق

قائم مقام وزیرنیرو گفت: پاشنه آشیل ما کمبود منابع مالی، نیاز به بهره‌برداری از فناوری روز و راهیابی به بازار برون مرزی بیش ازگذشته برای افزایش مهارت و سطح مشارکت بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ستار محمودی-قائم مقام وزیرنیرو- در نشستی با موضوع حمایت از کار، سرمایه و دانش ایرانی در صنعت آب و برق اظهار داشت: آب وبرق ازجمله صنایعی است که کار آنها در تاثیرگذاری‌شان تعطیل نمی‌شود و بازار این صنعت نیز تعطیل‌بردار نیست.

وی افزود: آب و برق آنقدر مهم است که از صدر تا ذیل کشور را در برگرفته و ابعاد مختلفی دارد  لذا همواره مورد توجه بوده است.

محمودی افزود: در عرصه آب و فاضلاب وبرق سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده اما طرح‌های زیادی نیز به دلیل کمبود منابع مالی نیمه‌کاره باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 160 هزار میلیارد تومان عمدتاً در عرصه آب کار نیمه‌تمام داریم تصریح کرد: در کنار آن نوسازی تاسیسات آب وبرق، تعمیر و نگهداری، کاهش تلفات و هدررفت و توسعه آتی نیز نیازمند منابع تامین مالی است.

محمودی با اشاره به اینکه ما به لحاظ منابع انسانی در کشور مشکلی نداریم  خاطرنشان کرد: پاشنه آشیل ما کمبود منابع مالی، نیاز به بهره‌برداری از فناوری روز و راهیابی به بازار برون مرزی بیش ازگذشته برای افزایش مهارت و سطح مشارکت بین‌المللی است.

وی یادآور شد: درشرایط کنونی که در فضای پرتحرک پسا برجام واقع شده‌ایم نیاز داریم که از این فضا به خوبی استفاده کرده و در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز پیش‌رو باشیم. اما سوالی که مطرح است اینکه در دوران پسابرجام سطح مشارکت چگونه خواهد بود، آیا حضور سرمایه‌گذار خارجی برای بخش خصوصی فرصت است یا تهدید که این مطالب باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

کد خبر : ۳۷۳۹۸۴