خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران به ایلنا گفت:

پرونده‌های شهرداری مانع رشد گردشگری در پایتخت

مهدی جهانگیری:اکنون با توجه به بهتر شدن شرایط سیاسی کشور در حوزه بین‌الملل، گردشگری ما می‌تواند به عنوان یک حوزه کارآمد برای اشتغال پایدار واقتصاد باثبات تعریف شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اهمیت بخش گردشگری و نقش آن در دوران پسا تحریم گفت: بخش گردشگری اولین بخشی بود که بعد از تغییر گفتمان دولت و ایران با دنیا رشد محسوسی را داشت به این صورت که ایران در کانون توجه مقاصد گردشگری دنیا قرار گرفت و سازمان‌های بین‌المللی نیز ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کردند.

مهدی جهانگیری افزود: رشد اخیر گردشگری در کشور نشان از این دارد که ریسک سیاسی در بین ریسک‌های موجود تاثیر مستقیمی بر گردشگری دارد.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به بهتر شدن شرایط سیاسی کشور در حوزه بین‌الملل، گردشگری ما می‌تواند به عنوان یک حوزه کارآمد برای اشتغال پایدار واقتصاد باثبات تعریف شود و مطابق سند برنامه ششم توسعه پیش‌بینی می‌شود که این رشد در پایان این برنامه به 5 برابر میزان موجود برسد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: اگر ما در این حوزه موانع را رفع کنیم ایران می‌تواند با معرفی خودش در نمایشگاه‌های بین‌المللی از سایر مجامع گردشگری میزان توریست خود را افزایش دهد.

جهانگیری بزرگترین موانع گردشگری در کشور را نداشتن زیرساخت‌ دانست و افزود:  ما در شهر تهران چالش جدی در هزینه‌های زمین و پروانه‌های شهرداری داریم که این امر سبب شده‌ پروژه‌ها‌ با مشکلات جدی روبرو شود.

وی ادامه داد: ما در تهران در چند دهه گذشته به استثنای یکی دو مورد هتل‌های 4 ستاره و یا 5 ستاره نداشته‌ایم و هتل‌هایی که احداث شده‌اند همگی در کلاس هتل آپارتمان بوده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: علت نبود زیرساخت‌ها مشخصا زمین گران و پرونده‌های شهرداری است که آثار خودش را در این زمینه گذاشته است این مستلزم آن است که ما در این بخش یک مشوق جدی داشته باشیم. 

  وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اقداماتی که در اتاق بازرگانی آغاز شده و همچنین برنامه‌های در حوزه گردشگری، اهداف مدنظر در این بخش به سرانجام برسد.

 

کد خبر : ۳۷۳۲۶۸