خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

اقتصاد سیاه خود را در شهر نشان داده است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۷۵۰

نایب رئیس شورای شهر تهران:متاسفانه اقتصاد سیاه در مشاغل گوناگون خود را نشان می‌دهد و ما امروز شاهد فعالیت‌های گوناگونی در سطح جامعه از باجگیری و تکدی‌گری و غیره هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی طلایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد شورایاری‌ها در همایش بین‌المللی اقتصاد شهری با اشاره به شرایط سخت بانک‌های داخلی (دولتی و خصوصی) اظهار داشت: خوشبختانه بانک شهر با وجود چالش‌هایی که سایر بانک‌ها با آن مواجهند موفق عمل کرده است.

وی افزود: نقش شوراهای محلی در اقتصاد شهری از سال 58 با فرمان حضرت امام پررنگ‌تر شد و آیین‌نامه تشکیل شوراهای محلی در 19 اردیبهشت سال 58 تدوین شد. امروز با گذشت 4 دهه از این فرمان شوراهای محلات منسجم و کارآمد شدند.

طلایی خاطرنشان کرد: به همت حضور داوطلبانه و غیرانتفاعی نخبگان و فرهنگیان علمی ما امروز 5 هزار نیروی فعال و داوطلب در نهادهای محلی داریم که 85 درصد آنها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد شهری در عدالت اجتماعی نقش بسزایی دارد گفت: متاسفانه اقتصاد سیاه در مشاغل گوناگون خود را نشان می‌دهد و ما امروز شاهد فعالیت‌های گوناگونی در سطح جامعه از باجگیری و تکدی‌گری و غیره هستیم.

وی گفت: اقتصاد غیررسمی آن بخش از فعالیت های اقتصادی در بازار و خدمات است که به صورت غیرقانونی در نظام دستمزد فعالیت دارند که از پرداخت عمومی به دولت و مردم خارج است.

طلایی با بیان اینکه شهروندان هر روز با عبور از معابر چشمشان به افرادی می‌افتد که در غالب اقتصاد غیررسمی فعالیت می‌کنند گفت: ما ناگزیر به ساماندهی این وضعیت هستیم هرچند در همه کشورها این وضعیت کمابیش وجود دارد اما مدیریت آن باید به گونه‌ای باشد تا از همه نهادهای محلی و کارآفرین بتوان بهره برد. در این راستا انجمن‌های محلی و شورایاری‌ها به عنوان حلقه ارتباط شهروندان این توانایی را دارند که بسیاری از این چالش‌ها را شناسایی و معرفی کنند.

وی افزود: برای دستیابی به توسعه محلی و شهری باید رویکرد کارآفرینی و اجتماعی فراهم شود به ویژه در بخش‌های اقتصادی و سیستم بانکی، بانک شهر می‌تواند پشتیبان این تشکیلات شده و فعالیت‌های غیررسمی و غیرمتعارف به گونه‌ای ساماندهی شود. در حال حاضر 3 تا 4 محله در تهران موفق شدند تا اقتصاد محلی خود را معرفی کرده و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ آنها شناسایی شده است.

وی گفت: در صورتی که سیاستگذاری بانک شهر برای اقتصاد محلی تغییر جهت دهد می‌توان با پشتیبانی این سرمایه‌گذاری‌ها برای نیروهای محلی استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز