خبرگزاری کار ایران

تخت روانچی:

هیچ مشکلی برای گسترش همکاری ایران و ایتالیا وجود ندارد

تخت روانچی گفت: در دو سال گذشته دولت یازدهم کارهای خوبی در حوزه اقتصاد انجام داده است که می‌توان به ثبات پولی اشاره کرد. خوشبختانه سال گذشته نیز تحریم‌ها لغو شد و فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی به‌وجود آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اجلاس اقتصادی ایران و ایتالیا، معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به دیدار روسای دولت دو کشور در چند ماه گذشته گفت: ایتالیا از دوستان قدیمی ایران است و ما هیچ مشکلی برای گسترش روابط بین دو کشور نمی‌بینیم.

مجید تخت روانچی ادامه داد: متاسفانه سطح روابط تجاری بین دو کشور کاهش پیدا کرده و به 7 میلیارد دلار رسیده است اما اکنون فرصت خوبی به وجود آمده که این روابط گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته دولت یازدهم کارهای خوبی در حوزه اقتصاد انجام داده است که می‌توان به ثبات پولی اشاره کرد. خوشبختانه سال گذشته نیز تحریم‌ها لغو شد و فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی به‌وجود آمد.

تخت روانچی افزود: گزارش‌های مختلف سازمان بین‌المللی انرژی اتمی حاکی از عمل کردن ایران به تمام تعهدات خود دارد و ما هم چنین انتظاری از کشورهای اروپایی داریم.

وی ادامه داد: اکنون فضای رقابتی بین شرکت‌های مختلف جهان در حوزه‌های مختلف اقتصادی به وجود آمده که ما هم از این امر استقبال می‌کنیم. ما امیدواریم علاوه بر تجارت سنتی که بین دو کشور وجود دارد پروژه‌هایی که منجر به انتقال تکنولوژی به ایران می‌شود نیز اجرایی شود و ما به عنوان دولت از آن حمایت خواهیم کرد. ما علاوه بر نگاه به بازار داخلی به بازارهای کشورهای اطراف خود نیز توجه داریم. در حال حاضر درگیری‌های زیادی در کشورهای اطراف ایران وجود دارد و تروریست‌ها در آنجا فعال هستند اما در این بین کشور ما کاملا امن است و همین امنیت مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است.

تخت روانچی ادامه داد: ایران از لحاظ معدنی غنی است و جمعیت جوان و تحصیلکرده‌ای دارد. همه این مزیت‌ها جزو عواملی است که سرمایه‌گذاری خارجی را در ایران ترغیب کند. ضمن آنکه ما قانون حمایت از سرمایه‌گذار خارجی نیز داریم و قوانین مبارزه با پولشویی نیز به تصویب رسیده است. معافیت‌های مالیاتی و مرکزیت ایران در منطقه از دیگر مزیت‌هایی است که در بازار ایران وجود دارد.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: همکاری ‌های بانکی نقش بسیار مهمی را در تجارت بازی می‌کنند. بانک‌های بزرگ  اروپایی توجه داشته باشند که بیش از حد مته به خشخاش گذاشتن باعث از بین رفتن فرصت‌ها می‌شود و حتی برخی از بانک‌های اروپایی از چگونگی لغو تحریم‌ها خبر ندارند که امیدواریم این موضوع در اینگونه اجلاس‌های اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر : ۳۷۱۸۳۱