خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران:

مرکزی را برای هدایت سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کرده‌ایم

در نشست خبری همایش ایران و ایتالیا رئیس کمیته سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با اشاره به توافق هسته‌ای اظهار داشت: این اجلاس نتیجه زحمات چندماهه هیات مشاوره اتاق بازرگانی است که بیشتر اعضای آن از مدیران باسابقه وزارت خارجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریال مستوفی گفت: این اجلاس با سایر اجلاس‌ها تفاوت زیادی دارد. ما تا امروز 180هیات تجاری خارجی را میزبانی کرده‌ایم اما این هیات بر مبنای سیاستگذاری کلان اقتصادی، وارد کشور شده است و موسسه امبروزتی سابقه زیادی در برگزاری چنین اجلاس‌هایی دارد.

وی افزود: ما در کشور به برگزاری چنین اجلاس‌هایی نیاز داریم و بنا بر هماهنگی به عمل آمده این اجلاس در پنج سال آینده به صورت متناوب در ایران و ایتالیا برگزار خواهد شد.

مستوفی تصریح کرد: ما پارلمان بخش خصوصی  هستیم و پس از برجام تصمیم گرفتیم که مرکزی را به عنوان هدایت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایجاد کنیم که این مرکز اطلاعاتی شامل طرح‌های صنعتی و اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش بازرگانی را ارائه می‌دهد. ما سعی کردیم در این مرکز از مشاوران، حقوقدانان و شرکت‌های حسابداری بین‌المللی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز یک تفاهم‌نامه با مرکز مشاوران آلمان در هفته گذشته در وزارت اقتصاد و دارایی امضا کرد و امیدوار هستیم در این همایش چنین تفاهم‌نامه‌ای را نیز با شرکت مشاوره‌ای امبروزتی به امضا برسانیم.

مستوفی ادامه داد: ما برای جذب سرمایه‌گذاری نیاز داریم که طرح توجیهی داشته باشیم و وقتی این طرح توسط موسسات درجه یک بین‌المللی نوشته شود و بانک‌ها، موسسات مالی، بیمه‌های بین‌المللی به راحتی این طرح‌ها را تامین مالی می‌کند و از طرف دیگر رتبه‌بندی اهمیت زیادی دارد و درجه یک و دو بودن این طرح‌ها سبب جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

کد خبر : ۳۷۱۷۷۰