خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت مجدد ایرآسیا در ایران

گروه شرکت هواپیمایی ایرآسیا پس از 4 سال وقفه پروازهای مستقیم خود به ایران را سر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بنیامین اسماعیل مدیر اجرایی ایر آسیا ایکس با بیان اینکه پرواز مستقیم تهران–تایلند با گروه پروازی ایر آسیا برقرار می‌شود، اظهار داشت: برقراری پروازهای مستقیم تهران–کوالا لامپور و تهران–تایلند پس از چهار سال وقفه در دستور کار ایرآسیا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایرانیان تجربه پرواز با هواپیماهای ایر آسیا را دارند گفت: در چهار سال گذشته پروازهای مستقیم تهران – کوالالامپور انجام می‌شد.

مدیر اجرایی ایرآسیا ایکس ادامه داد: با فعالیت دوباره ایرآسیا در ایران مردم این کشور می‌توانند به شبکه جنوب آسیا دسترسی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ایر آسیا به 100 مقصد و 24 کشور پرواز دارد.

بنیامین اسماعیل با بیان اینکه این پروازها مقدمه‌ای برای گسترش روابط سه جانبه ایران، مالزی و تایلند هستند، گفت: به طور قطع با سرگیری پروازهای مستقیم ایرآسیا در ایران صنعت توریسم دو کشور در این مقاصد فعال‌تر خواهد شد.

وی اظهار داشت: ایر آسیا در سال‌های 2010 تا 2012 که ایراسیا پروازهای مستقیم تهران - کوالا لامپور را انجام می‌داد توانست 230 هزار مسافر در طول این مدت جابجا کند و نرخ ضریب اشغال صندلی‌ها 83 درصد بود.

بنیامین اسماعیل با بیان اینکه مطمئن هستیم این عملکرد ما ادامه خواهد داشت گفت: بنا بر این است که در طول هفته سه پرواز مستقیم تهران - کوالا لامپور با ایرباس‌های 330 – 300 برقرار شود.

همچنین ناوابورا نصیری مدیر اجرایی ایرآسیا ایکس تایلند با بیان اینکه ایرآسیا یک شرکت هواپیمایی ارزان برای مقاصد مختلف است گفت: برای اولین بار است که پروازهای مستقیم ایرآسیا بین تهران و تایلند برقرار می‌شود.

همچنین داتاک کاما رودین مدیرعامل و موسس گروه ایرآسیا با بیان اینکه ایرآسیا جوان‌ترین ناوگان ایرباس را در اختیار دارد گفت: در ناوگان ایرآسیا 200 هواپیما از انواع مختلف ایرباس فعال است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این ایرلاین 500 پرواز در روز به 100 نقطه در آسیا و استرالیا دارد.

وی همچنین درباره علت توقف پرواز های مستقیم این شرکت به ایران گفت: علت اصلی این وقفه افزایش نرخ ارز و نوسانات ناگهانی آن بود و تحریم‌ها هیچ نقشی در این توقف پروازی شرکت ایرآسیا به ایران نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا نرخ بلیط هواپیمای ایرآسیا برای سفرهای یک طرفه با صندلی‌های کلاس عادی به مقاصد کوالالامپور و بانکوک 199 دلار و نرخ بلیط یک طرفه با صندلی‌های تختواب‌شو در کلاس تجاری به کوالالامپور 149 دلار  و به مقصد بانکوک 459 دلار است.

کد خبر : ۳۷۱۰۳۰