خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

787 شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۰۱۳

مدیرعامل‌ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ایجاد، توسعه و تکمیل زیرساختها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تقویت و حمایت از صنایع کوچک را دو ماموریت مهم این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: 787 شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان قراردارد.

به گزارش ایلنا، پس از بازدید از طرح‌های عمرانی و دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی لار در جمع مدیران دستگاههای اجرایی و صنعتگران لارستان با تشریح برنامه های امسال وزارت صنعت, معدن و تجارت و سازمان گفت: امسال برای تکمیل و راه اندازی واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و نیز فعال سازی واحدهای راکد یا نیمه ظرفیت، بیش از16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ماموریت ویژه امسال این سازمان را فعال سازی00 75 واحد راکد، نیمه فعال و نیمه ظرفیت بیان کرد و گفت: امسال فعال سازی 3 هزار واحد صنعتی راکد, 6 هزار واحد صنعتی زیر ظرفیت و2  هزار طرح صنعتی بالای 60 درصد در دستور کار قرار دارد که امید داریم با به تولید رسیدن این واحدها برای 185هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

مهندس یزدانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برجسته کردن نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور گفت: با توجه به مزیتهای این صنایع نظیر تسریع در راه اندازی, نیاز به سرمایه گذاری کمتر و نیز ایجاد اشتغال پایدار, تقویت و حمایت از آنها برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سیاستهای راهبری دولت, وزارت صنعت معدن و تجارت و نیز سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود 948 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور گفت: از این تعداد 787 شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان قراردارد همچنین در راستای حمایت بیشتر از سرمایه گذاران افزایش قیمت حق انتفاع در بیش از 500 شهرک صنعتی افزایش نخواهد یافت.

معاون وزیر صنعت, معدن و تجارت با بیان اینکه تحقق اشتغال, ارتقای معشیت و کاهش نرخ بیکاری در کشور در بستر شهرکهای صنعتی, انجام می شود، گفت: مشوقهایی نظیر اعمال تخفیف 10 درصدی به شرکتهای دانش بنیان، نخبگان و ایثارگران و نیز تخفیف 10 درصدی در صورت بهره برداری از واحدهای صنعتی درمدت یک سال نیز اعمال خواهد شد.

مهندس یزدانی از ابلاغ دستور العمل جدید واگذاری زمین و بهره برداری از واحدهای صنعتی شهرکها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و گفت: برخلاف سالهای گذشته که حق انتفاع زمین در شهرکهای صنعتی بصورت هر سه ماه افزایش می یافت در دستور العمل جدید قیمت حق انتفاع در طول سال ثابت است و تغییر نمی کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 92 درصد از صنایع استان فارس را صنایع کوچک تشکیل می دهند. گفت: حمایت از این صنایع در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز قرار دارد و امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه ها امسال تحول مناسبی در صنعت استان ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه لارستان و وجود 7 شهرک و ناحیه صنعتی در این منطقه گفت: بیش از 95 درصد از صنایع لارستان را صنایع کوچک تشکیل می دهند.

همچنین در این جلسه که در دانشگاه آزاد اسلامی لار برگزار شد، نماینده مردم لار، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان شهرستان لار و همچنین نمایندگان صنعتگران به بیان دیدگاههای خود در خصوص شهرکهای صنعتی و واحدهای صنعتی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز