خبرگزاری کار ایران

تشکیل 6 کارگروه همکاری بین قشم و چین

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تشکیل 6 کارگروه همکاری بین این منطقه و کشور چین خبر داد و گفت: هفته آینده یک هیات 180 نفره درقالب این شش کارگروه از چین به این جزیره سفر می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی افزود: در این سفر توافق های همکاری قشم و استان «گوآنگ جو» به صورت رسمی اعلام و اجرایی می شود.

وی دستیابی به تفاهم هایی با استاندار گوانگ جو را از دستاوردهای سفرش به چین اعلام و اضافه کرد: دراین سفر در حوزه مشارکت در طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و از طریق خطوط زمینی و ریلی، ایجاد شهر پوشاک، صادرات محصولات تولیدی، تبدیل قشم به قطب IT منطقه، سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز، فولاد، گردشگری، شیلات، کشاورزی و راه اندازی بانک و بیمه چینی در این جزیره به تفاهم هایی دست یافتیم.

ارائه گزارش مفصل از اقدام های سازمان منطقه آزاد قشم به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: در دیداری که با آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی داشتیم، گزارش مفصلی از اقدام های این سازمان در حوزه های مختلف ارائه شد.

مومنی مباحث اصلی گزارش ارائه شده را ظرفیت ها و قابلیت های منطقه آزاد قشم، همکاری مشاوران خارجی، محورهای توسعه در منطقه، برنامه های مطابق با اقتصاد مقاومتی، طرح های جامع حوزه نفت و انرژی، ایجاد 2 مگاپورت در منطقه، ساخت نیروگاه و شهرک پتروشیمی، اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، رایزنی با سرمایه گذاران اروپایی، آفریقایی و آسیایی و ساخت راه و اسکله ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار گزارشی نیز از برنامه توسعه همه جانبه این جزیره با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه شده است، گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر محوریت برنامه های اقتصاد مقاومتی در طرح های این سازمان تاکید کرد.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر استفاده از سرمایه گذاری های خارجی، اعلام کرد که کارها در این منطقه باید با قوت و قدرت بیشتری دنبال شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سرعت پیشرفت طرح ها در قشم ابراز رضایت کرد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی وقوف کامل نسبت به این منطقه و ظرفیت های آن دارد و به همین دلیل بر پیگیری محورهای توسعه ای این منطقه براساس دستور رهبر معظم انقلاب در بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید داشت.

مومنی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد اهمیت ویژه برای این مناطق قائل هستند، گفت: در همین چارچوب مدیران عامل مناطق آزاد باید هر 15 روز، یک گزارش از عملکرد خود را به اطلاع دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد برسانند.

وی یادآوری کرد: به جرات می توان گفت که مناطق آزاد در اجرای برنامه های توسعه ای و اقتصاد مقاومتی پیشرو و نسبت به سرزمین اصلی از پیشرفت بهتری در این زمینه ها برخوردار هستند.

 

کد خبر : ۳۷۰۵۴۶